3778
Sök

Lukt av bensin inne i bilen..

392 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
Hejsan!!

Har på senare veckor upptäckt att det börjat lukta bensin inne i bilen när ja kör. Inte när ja sätter mig, tror ja, men definitivt när ja kört en hysad bit..

Det luktar inte avgaser så ja tvekar på att det är det som kmr in utan det luktar bensin som sagt..

Någon som har haft ngt liknande eller kan komma med ngn gissning?

Tack på förhand// En-bekymrad-grabb

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
2 september 2008
kolla runt pumpen i bagaget så det inte läker

2slow

392 Inlägg
2 september 2008
Trådstartare
Nej inte va jag lagt märke till..

När du säger bensininledningen pratar du om mynningen då?

26 Inlägg
2 september 2008
beroende lite på vad du har för bil så sitter oftast det en liten lucka eller dyrligt under baksättet som du kan öppna för att komma åt bensinslangar/rör och själva pumpen.. om du har en sådan lucka så rekommenderar jag att du öppnar och tittar och framförallt.. lukta om det stinker bensin.. annars får du slänga dig under bilen och titta omkring och se dig för ifall du hittar något fuktigt eller annat konstigt, förmodligen ingen direkt fel på slang eller rör under bilen för systemet ligger konstant med 6-7 bars tryck men man ska aldrig säga aldrig.

377 Inlägg
2 september 2008
min bil började lukta soppa invändigt vidkörning och efter körning, det visade sig vara soppafiltret som hade gjort sitt. bytte det och nu är det luktfritt.
Iofs innan jag bytte soppa filtret så tittade jag på om det läckte där ifrån och det gjorde det, lämnade en pöl efter mig varje gång jag stannat samt att filtret var fuktigt.

Sök