4301
Sök

Dåliga vägar (problem med bilen) volvo

694 Inlägg
23 april 2006
Trådstartare
Hejsan har ett litet problem körde igår på en allmän väg dock grusväg som var(är käl) skadad. så fick jag ett möte körde väldigt långsamt och försiktigt går åt sidan eftersom det inte går att mötas. den mötande bilen kör förbi medans jag fastnar där.. går ut och ser att bilen sjunk ca 20 cm fram och bak. tänker helvete här sitter jag men va fan ja testar att komma upp så ja lägger i backen kör så långt ja kan sen slänger ja i 1 ans växel och trycker på bra med gas(eftersom bilen har slugdiff eller va det heter så driver den på båda bakdäcken.. ja kommer upp utan större problem(tycker jag) sen kör ja ut på en 90 väg asfalt och kommer upp i 100 km/h kanske och känner att hela bilen börjar vibrera lite gasarpå mer 110 och bara vidrerar ännu mer.. och sen i 120 var det helt olidligt.. VA KAN HA HÄNT? är bakaxel skev eller är det ett styrstag?kröp under bilen men kunde inte se något alls stagen var hela och verkade raka eller såg ingen skillnad samma sak med bakaxeln va ja tyckte kan det bara däcken? eller va är det behöver hjälp? mvh oscar

Evolution
1 627 Inlägg
23 april 2006
skit i fälgarna?

Fäll ner pungen och landa

694 Inlägg
23 april 2006
Trådstartare
Karlzzon The One skrev:
skit i fälgarna?

kan det göra så mkt? ska plocka av däcken och spola rent allt och se va som händer:) mer förslag?

Driver
2 111 Inlägg
23 april 2006
Ja skit eller snö i fälgarna kan orsaka krafitga vibrationer. Frågade polarens farsa som är bilmekaniker för ett tag sedan då min bettede sig likadant.  Då berättade han det. och mycket riktigt vid nästa töväder var allt normal igen. Så testa att tvätta ;P.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

LicensRörSvetsare
1 290 Inlägg
23 april 2006
okkar skrev:
Hejsan har ett litet problem körde igår på en allmän väg dock grusväg som var(är käl) skadad. så fick jag ett möte körde väldigt långsamt och försiktigt går åt sidan eftersom det inte går att mötas. den mötande bilen kör förbi medans jag fastnar där.. går ut och ser att bilen sjunk ca 20 cm fram och bak. tänker helvete här sitter jag men va fan ja testar att komma upp så ja lägger i backen kör så långt ja kan sen slänger ja i 1 ans växel och trycker på bra med gas(eftersom bilen har slugdiff eller va det heter så driver den på båda bakdäcken.. ja kommer upp utan större problem(tycker jag) sen kör ja ut på en 90 väg asfalt och kommer upp i 100 km/h kanske och känner att hela bilen börjar vibrera lite gasarpå mer 110 och bara vidrerar ännu mer.. och sen i 120 var det helt olidligt.. VA KAN HA HÄNT? är bakaxel skev eller är det ett styrstag?kröp under bilen men kunde inte se något alls stagen var hela och verkade raka eller såg ingen skillnad samma sak med bakaxeln va ja tyckte kan det bara däcken? eller va är det behöver hjälp? mvh oscar

Absolut skit i fälgarna!! Var lika för mig i vintras då jag fick is i fälgarna.

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...

694 Inlägg
23 april 2006
Trådstartare
golfarn_nr1 skrev:
okkar skrev:

Absolut skit i fälgarna!! Var lika för mig i vintras då jag fick is i fälgarna.

hoppas fan det för jävla ork om bakaxlen är sne eller något för så mkt laddade jag inte på!! men den satte sig ganska bra!!

608 Inlägg
23 april 2006
jo de brukar börja skaka ganska rejält om de e skit i fälgarna! tror nog att de e de som e probleme!

old volkswagens never die,they just get lower:D

694 Inlägg
23 april 2006
Trådstartare
jens volvo in sports skrev:
jo de brukar börja skaka ganska rejält om de e skit i fälgarna! tror nog att de e de som e probleme!

ska testa att tvätta av dom i morgon då:) kan ju hålla tummarna:)

Såld på Italienare
579 Inlägg
23 april 2006
okkar skrev:
jens volvo in sports skrev:

ska testa att tvätta av dom i morgon då:) kan ju hålla tummarna:)

Om någon axel har gett sig så skulle du känna det vid långsammare hastigheter också wink

Garanterat skit innanför fälgen

21 761 Inlägg
23 april 2006
Är hyffsat säker på det jag också. Det behövs inte så mycket som man tror för att det ska börja vibrera. Tänk på balansvikterna som sitter på fälgen, de är ju bara på typ 5-10 gram. Om det lossnar en sådan så kan det bli ordentliga vibrationer.

Sök