6565
Sök

850 glt 2,5l. Lägger av när den känner för det.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
Vad kan det vara ? de händer bara när man kör, så lägger bilen bara av. Kan de vara nå relä till bränslepumpen?
för att den går inte att starta på en gång direkt efter att den har dött.. för att då orkar den inte runt, men väntar man ett litet tag så funkar de, men då måste man lägga på lite gas.. så att skiten går upp i varv.

Någon som har haft liknande problem?

(säkert dålig rubrik, men vet inte vad jag ska skriva)

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

260 Inlägg
29 augusti 2008
det är med 110% säkerhet kamaxelgivaren. hade samma fel på min 850.. kostar 1500kr att fixa på volvo.

8 297 Inlägg
29 augusti 2008
Kan va reläet till soppapumpen eller huvudreläet till bränslesystemet, det senare är vanligt när de lägger av lite då och då.

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
30 augusti 2008
Trådstartare
Okejokej.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
30 augusti 2008
Trådstartare
Oscarr skrev:
det är med 110% säkerhet kamaxelgivaren. hade samma fel på min 850.. kostar 1500kr att fixa på volvo.

men om de är kamaxelgivaren skulle den väl inte starta alls ? eller menar du att den glappar?

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

260 Inlägg
30 augusti 2008
ExXtr3me skrev:
Oscarr skrev:

men om de är kamaxelgivaren skulle den väl inte starta alls ? eller menar du att den glappar?

min la också bara av ibland.. sen fick man vänta 20 min tills den starta... men om man var snabb att kasta i en lägre växel precis när den dog så kunde den hoppa igång igen... du kan testa felkoden själv... men vet inte vilken kod det är. går säkert att fixa fram.

Edit: om det skulle vara soppa problem så skulle inte blien bara slockna som den gör.. precis som man vrider om nykeln.

Sätter min vänstra pungkula på att det är kamaxelgivaren..
Senast redigerat av Oscarr (30 augusti 2008)

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
31 augusti 2008
Trådstartare
Oscarr skrev:
ExXtr3me skrev:
Oscarr skrev:

min la också bara av ibland.. sen fick man vänta 20 min tills den starta... men om man var snabb att kasta i en lägre växel precis när den dog så kunde den hoppa igång igen... du kan testa felkoden själv... men vet inte vilken kod det är. går säkert att fixa fram.

Edit: om det skulle vara soppa problem så skulle inte blien bara slockna som den gör.. precis som man vrider om nykeln.

Hmm, Okej.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
Oscarr skrev:
ExXtr3me skrev:
Oscarr skrev:

synd, nu har du ingen vänster pungkula kvar då smile det var ett relä big_smile

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Sök