6307
Sök

Ombyggnation baslåda, lådmått samt avstämmning JBL w12gti mk1

21 761 Inlägg
3 september 2008
#41
Nej, jag tog bort mitt inlägg, såg inte att du skulle ha porten åt det hållet. Du har säkert räknat rätt. smile

Det vanligaste stället att sätta porten brukar vara vid ena sidoväggen, så att porten blir "på höjden" alltså.
Senast redigerat av Drönirettab (3 september 2008)

21 761 Inlägg
3 september 2008
#42
Lardi skrev:
34,4 x 7,2 x 59=14613cm3 så 14,6..

Japp, jag får såna siffror också. smile

SQ
1 343 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
#43
Drönirettab skrev:
Nej, jag tog bort mitt inlägg, såg inte att du skulle ha porten åt det hållet. Du har säkert räknat rätt. smile

Det vanligaste stället att sätta porten brukar vara vid ena sidoväggen, så att porten blir "på höjden" alltså.

jaha.. nu tänkte ja ha så man ser porten om man öppnar bagage luckan.. dvs man ser bas samt slotport..
tror ja är ganska haj på vad som krävs nu.. hur är de med avrundning i slotporten. är de känsligt för skarpa hörn? dvs luften kan de bli fjnurr på den om man inte rundar av? å sätter bland annat trekants list i hörn osv..

detta kommer de eleminera flåsljudet som ja har innan?

Ljudnörd!

21 761 Inlägg
3 september 2008
#44
Bra att du tänkte på det där. Man bör runda av alla hörn och kanter när det gäller alla fyrkantiga portar eftersom det är skarpa kanter, man har ju inte tillgång till konade trattar på såna portar. smile

SQ
1 343 Inlägg
3 september 2008
Trådstartare
#45
Drönirettab skrev:
Bra att du tänkte på det där. Man bör runda av alla hörn och kanter när det gäller alla fyrkantiga portar eftersom det är skarpa kanter, man har ju inte tillgång till konade trattar på såna portar. smile

då va de som ja anade då...  men de ska väll inte vara hela världen... lite pill men va gör man inte för att förlänga dagen... gäller de även innerhörn? dvs dom längsgående som kommer vara på höjden?

Ljudnörd!

21 761 Inlägg
3 september 2008
#46
Där är jag lite osäker tyvärr. Det borde vara viktigare med de andra vinklarna tycker jag, eftersom luften "rusar" utåt och ska ta sig förbi skarpa svängar.
Senast redigerat av Drönirettab (3 september 2008)

SQ
1 343 Inlägg
4 september 2008
Trådstartare
#47
har de någon betydelse för ljudets skull om man sätter porten så den går från botten å upp istället, mena så porten så den går uppen istället för bakåt? posetiv/negativ ?  eller är de bäst med utblås bakåt?

Ljudnörd!


Sök