Bilfirma kan ej fixa motorfel i GOLF GTI turbo

vickeH
2 juli 2008 · 151 Inlägg

Det är nämligen så att min Golf IV GTI turbo årsm 00 går endast på 3 cylindrar! Hände plötsligt då jag skulle starta och fara & handla, lämnade in bilen på bilfirman Auto EL  men dom kunde inte fixa felet... Fruktansvärt dåligt tycker jag! Dom säger att felet sitter i styrdonet... Så nu blir det till att lämna in till en VW verkstad som förhoppningsvis har bättre koll!!!!

Någon som haft liknande fel på sin V.A.G motor?

//VIctor

sir_daniel www.kudoz.se
2 juli 2008 · 3 802 Inlägg

dåligt och dåligt, de kanske inte håller på med styrboxar och då blir det svårt att göra något för dem.

Goffen Administratör
2 juli 2008 · 2 974 Inlägg

Sitter ett litet "slutsteg" på luftboxen eller i anslutning till den ett ganska vanligt fel på dom bilarna när dom inte går på alla "förutsatt att allt mekaniskt är i ordning" går även att mäta med diodprovlampa.....

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
ZebuZa V.A.G Mekaniker
2 juli 2008 · 42 Inlägg

tändspole är ju oxå rätt vanligt!

V.A.G mekaniker
Goffen Administratör
2 juli 2008 · 2 974 Inlägg

Sant men den gamla typen hade inte samma sjuka som dom nyare typerna......

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Eson_
3 september 2008 · 48 Inlägg

hmm hade samma problem på min golf iv...provade byta tändspole och kolla men gick fortfarande inte...då blev ja förbannad å reka lite i kablarna som går till tändspolarna å då började den gå riktigt igen så ett kabelbrott kan va möjligt. eftersom det inte sitter några kontakter som man kan ta isär mellan styrbox och tändspolarna.

Palander Sir
4 september 2008 · 201 Inlägg

Sitter la en Tändmodul på den va.. Ofta på dom som har tändmodulen är det just den som pajar..

Testa en ny om du har den så borde det lösa sig.

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+
Audi A4 1,8 T "Palle" (1996)
JonasK -.-
4 september 2008 · 383 Inlägg

vickeH skrev:
Dom säger att felet sitter i styrdonet... Så nu blir det till att lämna in till en VW verkstad som förhoppningsvis har bättre koll!!!!
//VIctor

Hur vet du att felet inte sitter i styrdonet då?
Tänk om VW verkstaden också säger att styrdonet är trasigt, vilken verkstad åker du till då?

Mitsubishi Pajero 2.6 -88
Volvo V40 2.0T -99
// Jonas
JbtGti
4 september 2008 · 8 Inlägg

om det skulle vara så ila att stydonet som singalen är borta så kan du koppla om till Wasted spark skicka singal till 2 spolar samtidigt de som kopplas ihop  om det är 3ans spole som inte har ström ta singnal från 2an    men du måste koppla före tändnings förstärkaren
om du förstår vad jag menar

Senast redigerat av JbtGti (4 september 2008)

Audi S2 (1991)
Palander Sir
5 september 2008 · 201 Inlägg

Om tändmodulen e kass så brukar det bara vara till en spole den slutar mata till.. Kolla om alla utom en spole ger gnista för då är det nästan helt säkert tändmodulen.,.

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+
Audi A4 1,8 T "Palle" (1996)
Decibel
5 september 2008 · 2 911 Inlägg

Åk till hasse på nordemans bil, så får du diagnos och förslag på kostnad direkt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang