5 september 2008
Trådstartare
Hej!
Jag har plöjt runt lite på nätet om andra topics ang mitt problem men inte funnit en lösning. Jag har en golf 4 1.6 som jag precis bytt bilstereo i. Strömkablarna och setupen i strömisokontakten i bilen ser helt annorlunda ut än den som kommer med i JVCpaketet. Behöver hjälp med att urskilja hur grejerna ska vara kopplade.
8X = Jorden är brun istället för svart?,
4X = 12v strömkabeln är röd med en grå strimma i istället för röd?,
6X = den gula kabeln har en röd strimma i sig istället för att vara helgul?
7X = Blå/grå-randig kabel (nån som vet vad det är?)
1X = Blå/vit-randig kabel
3X = Svart smal kabel från en "antenndosa" i bilen.
om man illustrerar vart de sitter i bilens ursprungliga iso så se nedanför att varje port i kontakten är ett kryss:
(("knäppet")) 1X 2X 3X 4X
5 X 6X 7X 8X
kort och gott, jag har provat att koppla in 1X, 6X, 4X, 8x till de hålen på ison som de "ska" vara inkopplade i enligt min JVCmanual men stereon "nollställer" sig varje gång man startar bilen efter att det gått runt 5-10 min sen man sisst hade stereon igång.
Kan tillägga att jag har provat med att sätta i kablarna så som det var från början i bilens egna isokontakt men blir samma problem då med.
I JVC-manualen står det: 8X/svart/jord 4X/röd/12Volt 6X/gul/konstant12V 3X/blåvit/remote
Vet inte hur jag ska göra nu så ni som tampats med en liknande bil förut helt me!
Hoppas det inte var alltför konstigt skrivet/illustrerat men jag behöver verkligen hjälp med detta
/Max
Senast redigerat av michieff (5 september 2008)