Kan man anmäla någon för "vårdslöshet i trafik"?

alminjo SLK
7 september 2008 · 610 Inlägg

SVAR: Han kan inte göra ett skit även om han har ditt körkort eller din mammas pass! Polisen skiter i detta

mellowd Drop Shop
7 september 2008 · 926 Inlägg

tobee skrev:

mellowd skrev:
klart du kan anmäla honom. men räkna inte med att det händer nått.
kommer läggas ner som alla andra anmälningar som inte innefattar mord eller dråp

Det är jag som kan bli anmäld det är därför jag är orolig.

Rondellen är jävligt skum också. En temporär rondell som egentligen är en gammal korsning med 2x2m däckhög i mitten. Jag har kört där 6 gånger. 2 av gångerna har någon kört på fel sida om däckhögen, 2 har någon varit nära att köra på mig... Har någon kört i falun centrum senaste månaden tror jag ni vet vad jag menar! Ärligt talat är nog alla jävligt trötta på den rondellen. Från ena hållet(Där jag kom ifrån) håller man också naturligt högre fart än den andra för det är en större väg än den andra. Därför blir det jäkligt hackit och en flaskhals för dom som vill ut på den större vägen. Så på ett sätt förstår jag honom. Men vafan, man beter sig inte hur som helst....

läste väl lite galet kanske, men still. anmäler han dig lär inget hända. så du lär inte behöva oroa dig smile

Sanizz
7 september 2008 ·

Om du var inne i rundellen och han krypkörde för att sedan köra in. De är han som har väjningsplikt för dig. spelar ingen roll om han var före eller inte. Kör du in i honom är det han som får problem.

discokapten Kapten på disco!
7 september 2008 · 1 729 Inlägg

Du behöver inte vara orolig, troligen så tar dom inte ens upp anmälan, även om hans fru har varit rikspolischef, finns inga kameror eller någonting som bevisar, hon är värdelös som vittne och skulle du mot förmodan torska på en sån här sak skicka en räkning till vägverket för den där rondellen är ett skämt, tog mig lätt 3-4 gånger innan jag faktiskt fattade att det var en rondell (kör alltid rakt fram).
Hade det varit mig han skällt på så hade jag nitat honom, men lider av 100% roadrage.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
tobee
7 september 2008 · 735 Inlägg

Sanizz skrev:
Om du var inne i rundellen och han krypkörde för att sedan köra in. De är han som har väjningsplikt för dig. spelar ingen roll om han var före eller inte. Kör du in i honom är det han som får problem.

Han var inne och krypkörde i rondellen INNAN jag kom in. Så därför hade jag väjningsplikt. Enligt honom då, enligt mig var jag såklart inne före honom!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang