4160
Sök

färgkod 435- volvo saffran, treskikft lack?

726 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
hej! har lämnat in min vinge på lack, och då gav lackeraren mig ett pris, sen ringde han idag och talade om att jag har 3 skifts lack lr något så att priset blir dyrare, vad innebär det och stämmer det? färgen är alltså volvo saffran , färkod 435... tack på förhand RObin

Billackerare
365 Inlägg
9 september 2008
nej den är ingen 3skikts färg, treskikts färg innebär att man lägger en "grundton" först o sedan metallic/pearl ovanpå den..men din kulör är inte treskiktare de vet jag..fast de kan ju va olika beroende färgleverantör..har han STANDOX så e den inte de.. smile

Honda The Power Of Dreams
www.alexautoservice.se

726 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
Crazygreek skrev:
nej den är ingen 3skikts färg, treskikts färg innebär att man lägger en "grundton" först o sedan metallic/pearl ovanpå den..men din kulör är inte treskiktare de vet jag..fast de kan ju va olika beroende färgleverantör..har han STANDOX så e den inte de.. smile

okej.. vet inte vart han tar färgen ifrån men han påstod att det var 3skikts färg så det blir dyrare... menmen.. vad skulle du ta tex för att lacka en vinge i min färg med färg osv? vingen är färdigslipad och grundad
Senast redigerat av __r0b1n (9 september 2008)

Sök