7868
Sök

Fråga angående 531 topp (volvo)

1 196 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
som sagt undrar lite saker om volvos 531 topp, är det skilnad på ventilerna om man gemför med en vanlig 530 topp och vad är skillnaden på dom 2 topparna?
mvh jocke

4 001 Inlägg
10 september 2008
Ventilerna har samma storlek men 531 har en bättre kanal och mera gods att jobba med om man ska porta.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 196 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
man tackar  smile blir en sån idag fast den är tom, men då kan jag ta sakerna från från min 530 topp alltså?

4 001 Inlägg
10 september 2008
jepp, men se till att slipa in ventiler och justera ventilspel, om du har någon annan kam än orginal så ska du även kolla så du har rätt inspänningsmått på ventilfjädrarna

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 196 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
jo det kommer jag göra, för det följer inte med något i toppen tror jag lr det va vad en polare sa, så jag får se själv när ja åker och tittar på den, ska köra med en kg2t kam från kg smile

118 Inlägg
10 september 2008
hej hej det är en till sak med 531an   den har specilt utformade insugs kanaler dom är mer erudunamist utformade.   sen om ska du köra turbo måste du ha natrium kylda avgas ventiler om du inte vill att dom ska smalta å skrota motorn!   alla orginalbturbo toppar har det! fins annar hos kg  kostar 635st

Sök