5553
Sök

Skrapljud i mds 1090p basar

Tvättar med diesel
146 Inlägg
9 september 2008
Trådstartare
#1
tjena har 2st mds 1090p som ja köpte av en kompis men har ett problem, basarna låter konstigt ibland, tex när man sätter basar åt "rätt håll" i lådan alltså med konen utåt. däremot så försvinner dom konsiga "skrap" ljuden om man sätter basarna så dom spelar inåt i lådan, altså med magneten utåt, då låter de riktigt bra faktiskt. man kan även höra att om man håller i basana och spelar musik samtidigt så forsvinner ljudet ibland beroende på i vilken vinkel man håller basarna. någon somvet vad de kan va för fel? och någon som har ågon info om högtalarna? vet endast att effekten är 500w och imendansen är 4ohm, men vet inte om de e rms eller maxwatt. tacksam för svar:)


1 785 Inlägg
9 september 2008
#2
crilee_ko skrev:
tjena har 2st mds 1090p som ja köpte av en kompis men har ett problem, basarna låter konstigt ibland, tex när man sätter basar åt "rätt håll" i lådan alltså med konen utåt. däremot så försvinner dom konsiga "skrap" ljuden om man sätter basarna så dom spelar inåt i lådan, altså med magneten utåt, då låter de riktigt bra faktiskt. man kan även höra att om man håller i basana och spelar musik samtidigt så forsvinner ljudet ibland beroende på i vilken vinkel man håller basarna. någon somvet vad de kan va för fel? och någon som har ågon info om högtalarna? vet endast att effekten är 500w och imendansen är 4ohm, men vet inte om de e rms eller maxwatt. tacksam för svar:)

Känner du eller hör något skrap när du trycker på konen förhand? Kontrollera kantupphängning och spindel

Försök se om du hittar något som lossnat, kolla strömledningarna in så det inte är brott på dem. Mät gärna spolarna med multimeter och se om du har 4ohm

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Tvättar med diesel
146 Inlägg
10 september 2008
Trådstartare
#3
har kollat allt sådant och de verkar inte vara några fel. en låter inget konstigt när man bara trycker på konen


5 852 Inlägg
10 september 2008
#4
Då är förmodligen av dina basar trasiga sad

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg


Sök