Startproblem, Honda prelude

Berry Audi/Wv mek
5 december 2006 · 148 Inlägg

Tjenare, börjar bli less på bil-j****n! följande har hänt två ggr,  bilen står i var-porten hemma (ej varmgarage) så startar jag den, kör ut den och första gången körde jag den till verkstan (ett par km) stannade utanför, öppnade portarna varpå bilen vägrar starta! efter en timme inne i värmen så startar den hur fint som helst så jag kör hem den, den står i kanske 2 veckor, startar hur fint som helst, så hämtar jag den med trailer, kör den till verkstan på trailer, strtar, backar av å sen är det tvärstopp igen!! samma visa om igen!! någon som har varigt med om nått liknande.. gick över alla kontakter i motorrummet med kontaktsprej men det verkar inte som det hjälpte!!

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!
Timp_GTi
6 december 2006 · 188 Inlägg

hmm detta var mysko. Det kanske är kondens i tanken eller nåt? Prova häll i en halv flaska karburatorsprit i tanken kanske??

Volkswagen Corrado G60 JET "2.0 Eaton-projekt" (1991)
Berry Audi/Wv mek
10 december 2006 · 148 Inlägg

nja, kan prova med det, men jag kollade lite sist nu när den gjorde så och det ser inte ut som om den får nån soppa,, misstänkte fukt i fördelarn först men nu när stiften var helt torra så måste det ju va nått annat!! några förslag?? har bytt alla vacuumrör nu också och dragit slangar istället! dom var lite ärgade!

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!
robbsan Robban
10 december 2006 · 13 Inlägg

testa o byt main relät, tycker de låter som de. ganska vanligt på Honda.
Robban

"man ser inte skogen för alla träd"
hento Audi A3 2.0T FSI Quattro
11 december 2006 · 36 Inlägg

Generatorn kanske inte laddar batteriet tillräckligt? Det var felet på min när den gjorde så.

Berry Audi/Wv mek
14 december 2006 · 148 Inlägg

Njae, generatorn tror jag inte det e nå fel på! däremot kanske main reläet!! ska kolla de, tack för tipset

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!
kral kral
14 december 2006 · 110 Inlägg

hej
min prelude hade samma problem ,efter att bytt bateri försvan problemet.
kolla om kyllarslangen sitter riktigt på plats.
Kolla fördelare kablarna med ,De ligger nära kyllare slangen flytta på  de lite
hoppas hjälper det
lycka till. 
min går som en dröm

no turbo shit
st4rmine_junkie Honda freak
12 september 2008 · 137 Inlägg

Det är mainrälät om det inte startar kan du testa att lägga i 1:an dra till en gång på startmotorn så du hoppar fram lite sen kan du banka till lite i sidan på panelen på förarsidan vid dörren då borde den hoppa igång! smile

"One day you will face destiny, then you have to decide if you want to DRIFT or DIE!"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang