7982
Sök

Batterifel, även kylning i motor.

2 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
Nu är det så att bilen börjar krångla. Det är en Toyota Celica -90 2,0 16v.
En morgon när jag skulle ut och starta den så tickade det bara när jag vred om nyckeln. Dagen innan när jag åkte så steg temperaturmätaren nästan till det röda. De här problemena har bilen blivit fixad för en gång tidigare och det var inte så länge sen. Batteriet är rätt så nytt och den som fixade bilen sa att det inte var nått fel på batteriet och att det inte var något som drog ström heller. Upptäckte då att en kabel från ljudsystemet hade åkt ur och legat glappt mot + sidan av batteriet. Vet inte om det var dåvarande problem.

Problemet med kylaren sa den personen att det var ett enkelt fel, att det endast var nått rör från kylaren till någonting annat som var lite defekt. Men nu är samma fel framme igen och nu vänder jag mig till er för att få lite tips.
Bilen var inte inlämnad på verkstad, utan fixades privat.
Tack på förhand.

"Just a little 4 cylinder"
581 Inlägg
12 september 2008
Om du menar att problemet med temperaturen kvarstår så kan det vara termostaten som har gått sönder, och eventuellt toppackning om motorn kokat (blivit för varm).

Kolla ochså så att alla jordkablar är på plats eller så att det inte saknas någon.

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."

2 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
Okej, ska kolla upp det. Får hoppas att de bara när nått litet fel:)

Sök