7251
Sök

Får felkoder Saab 9000 cd 2.0 -91

1 253 Inlägg
29 augusti 2008
Trådstartare
Japp behöver hjälp med detta var jag ska börja. Ska också sägas att bilen går bra o så men jag tycker den känns lite trötter då den kommer upp i arbetstemp o även då CE lampan tänds, kanske jag som är knäpp men jag tror ändå att det är något som gör den trötter. För när CE lampan lyser går den väl in i nåt nödläge o då får man väl begränsad effekt?? Hjälp gärna till med tips o vad jag ska göra härnäst nollställde de imorse och hade bort batterikabeln 5 min, lyste inte på 4 mil sen har den lyst en liten stund sen slocknat så kollade koderna igen  Dessa felkoder får jag...

12223 Mager blandning, uppvärmd lambdasond, insugsläcka
12111 Uppvärmd lambdasond - blandning på tomgång, uppvärmd lambdasond, insug - bränsleläckage
12112 uppvärmd lambdasond - blandning under körning, uppvärmd lambdasond, insug -bränsleläckage[/b]
12241 Insprutare , ledningar , insprutare
Senast redigerat av opeldrifter (30 augusti 2008)

Lev livet nu innan det är för sent

1 253 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
nu har jag mätt lambdan men blir inte klok på mätningen, kolla själva o bedöm, observera att mätare står på VDC o ställd på 2000mv så därför siffrorna är lite högre men den pendlar iaf från 0,2 till 0,9 men jag vet inte den går ju så fort upp o ner hela tiden tycker jag. http://www.youtube.com/watch?v=nKdG0gEDxBY

Lev livet nu innan det är för sent

Sök