3537
Sök

AC på fastän avslagen

206 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
Tjenare.

AC på 850:n är såklart icke fungerande, så därför har jag alltid AC OFF när jag kör. Men nu har jag märkt att ac-kompressorn ändå slår av och på konstant. Det blir ingen skillnad när jag ändrar på AC-knappen i bilen. Dock så lägger det av när man stänger av kupé-fläkten.

Jag antar att det är något löjligt litet fel någonstans som jag inte orkar bry mig om

därför tänkte jag att det väl borde finnas någon kontakt till ac-kompressorn som man bara kan dra ur så den lägger av smile

Är det någon som är kunnig inom området och kan ge mig tips? smile

MVH Albin

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
11 september 2008
gör en ac service för en billig peng. antagligen är gasen slut och måste fyllas på. då brukar dom hålla på sådär. onödigt att koppla bort AC då det sänker priset på bilen ganska mycket. plus att det är JÄVLIGt skönt med ac på sommaren. men om det nu är så att gasen är slut kan du ha ett läckage nånstans och då skulle jag tippa på att din trycksensor är pajj/läckage och måste bytas innan du gör ac service. detta borde fixa din ac

-den satt som en fläskläpp-

3 126 Inlägg
11 september 2008
Inte lättare att provtrycka och fylla på lite gas? smile

*edit: inte tillräckligt snabb*
Senast redigerat av viccoA (11 september 2008)

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
11 september 2008
med en enklare förklaring av vad jag just skrev smile

-den satt som en fläskläpp-

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
11 september 2008
kompessorn ska inte slå till om det är lågt med gas för då finns det ingen olja som smörjer kompressorn..

2slow

206 Inlägg
11 september 2008
Trådstartare
Okej, tack för svaren smile

Dock har ni missuppfattat mig, jag är inte ute efter att laga AC:n. Jag vill att den ska sluta drivas när systemet inte ens fungerar! smile

Jag har inga pengar att lägga på att laga AC:n smile

Så är det någon som vet hur jag får ac-kompressorn att drivas?

509 Inlägg
11 september 2008
Ryck kabeln nere vid kompressorn eller vid tryckvakten vid torkfiltret
Senast redigerat av Nico-the-kid (11 september 2008)

Biltok
31 Inlägg
11 september 2008
ja ryck loss den kablen! sitter ca 2.5-3cm från remskivan! är en vanlig rund kontakt med endast en kabel!

Män Med Hjärna Kör Bilar Med Stjärna

206 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
Okej, jag ska prova det smile man vandaliserar eller förstör väl ingenting om man drar ur den antar jag? för att det är ju bra om möjligheten finns kvar att laga den i framtiden smile

206 Inlägg
12 september 2008
Trådstartare
Problemet löst smile

Snackade me en volvo-mekaniker idag så ja har dratt ur kontakten vid påfyllningsröret

tack för hjälpen

Sök