4058
Sök

Plasta min R-front (sänka ner den 40-50 mm) Alla tips är välkomna !

Joas_86
13 september 2008
Trådstartare
#1
Tjenixen smile


Då är vinter bestämt att vara här i Dalarna då jag har kört in s70 inför Elmia 2009. Drömde liksom att de snöa ute lol Men de är inte den saken vi ska prata om big_smile


Har börjat med att riva ner s70 o ska lackas, men täntke  börja bygga lite egen R-front som ska sänkas o fixas en aning.

Tanken är hur man ska göra, svetsa plasten eller limma när man ska sänka ner den o ska börja passa till fronten ? Vill ha de bästa tipsen o hur man plastar o alla verktyg man ska ha mm mm ?

Ska tänka ner R-front 40-50 mm.

Alla förslag är välkomna !

Mvh JOAS ..

4 586 Inlägg
13 september 2008
#2
Joas_86 skrev:
Tjenixen smile


Då är vinter bestämt att vara här i Dalarna då jag har kört in s70 inför Elmia 2009. Drömde liksom att de snöa ute lol Men de är inte den saken vi ska prata om big_smile


Har börjat med att riva ner s70 o ska lackas, men täntke  börja bygga lite egen R-front som ska sänkas o fixas en aning.

Tanken är hur man ska göra, svetsa plasten eller limma när man ska sänka ner den o ska börja passa till fronten ? Vill ha de bästa tipsen o hur man plastar o alla verktyg man ska ha mm mm ?

Ska tänka ner R-front 40-50 mm.

Alla förslag är välkomna !

Mvh JOAS ..

det borde väl gå att ta 2st fronter och göra till en att svetsa plasten är nog bäst då det håller men vet ej vart man får tag i sånt eller hur man gör att limma då blir det stumt i fogen och kan lätt gå sönder


2 911 Inlägg
13 september 2008
#3
Kapa isär den du har, bygg som du vill ha den. Gjut en form, sen gjuter du en kopia ur formen.

Det är ENDA sättet att få det bra, alla övriga sätt kommer du få problem med, på ett eller annat sätt.
(jag antar det är abs-plast när du säger plastsvets)

ABS släpper ifrån sig silikoner när det blir varmt (t.ex. när du slipar, kapar o.s.v.) dessa gör att polyester, spackel o.s.v. fäster sämre.
Det finns såklart både en och två fåntrattar som skiter i naturlagarna o kör på ändå, men det kommer släppa, förr eller senare.

Joas_86
13 september 2008
Trådstartare
#4
Decibel skrev:
Kapa isär den du har, bygg som du vill ha den. Gjut en form, sen gjuter du en kopia ur formen.

Det är ENDA sättet att få det bra, alla övriga sätt kommer du få problem med, på ett eller annat sätt.
(jag antar det är abs-plast när du säger plastsvets)

ABS släpper ifrån sig silikoner när det blir varmt (t.ex. när du slipar, kapar o.s.v.) dessa gör att polyester, spackel o.s.v. fäster sämre.
Det finns såklart både en och två fåntrattar som skiter i naturlagarna o kör på ändå, men det kommer släppa, förr eller senare.

Det är ABS plast.

Så vad tycker du man ska sätta ihop den på bästa sätt, när man ändå håller på så gör man de riktigt !!


mvh cool

Bilplåtslagare
1 036 Inlägg
13 september 2008
#5
Det är inte mycket du kan göra med den stötfångaren, precis som Decibel skrev. Får bli att gjuta en form om det skall bli bra.

Smoke Tires Not Drugs.

Joas_86
13 september 2008
Trådstartare
#6
mickecorrado skrev:
Det är inte mycket du kan göra med den stötfångaren, precis som Decibel skrev. Får bli att gjuta en form om det skall bli bra.

Nu hänger jag med ;p

har ju min original front hemma kvar kanske kan ta den som en MALL big_smile sen börja skumma o skära som man vill ha det !!


Vad är de hur man blandar när man ska plasta ?


Sök