3913
Sök

Dan mobility's Centrallås, funkar som Shaved door kit?

Lite överallt..
612 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
#1
Som rubriken lyder..

http://www.danmobility.se/product.asp?c … 1712886987

Tror ni att det kan funka att använda som shaved door kit? Står ju att det funkar med både nyckel och fjärrkontroll, då måste de ju gå även om man tar bort nyckel-delen?

Känns lite billigare att köpa det för 500:-, än att köpa ett som funkar på samma sätt för 2000:-

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

2 953 Inlägg
14 september 2008
#2
de funkar ju bara som vanligt central lås med dos.. måste ju ha så dörren öppnas oxå å inte bara låser upp

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Lite överallt..
612 Inlägg
14 september 2008
Trådstartare
#3
xorox_88 skrev:
de funkar ju bara som vanligt central lås med dos.. måste ju ha så dörren öppnas oxå å inte bara låser upp

Sant, så sant..
Hjärnan jobbar på de sista minutarna nu..

Men med ett shaved door kit, så behövs inget lås, om jag har förstått rätt?

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
14 september 2008
#4
Tipset är väl att pröva att dom orkar öppna dörren tillräckligt innan du svetsar igen handtaget

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
15 september 2008
#5
hade sådant kit på min förra civic.

svetsade och plastade igen alla låscylindrarna (eller hålet efter dem) men handtagen hade jag kvar.


C20LET
1 041 Inlägg
15 september 2008
#6
skulle inte tro att central låsmotorn skulle kunna orka dra så att dörren går att öppna, men en sån måste du ha för att det ska gå
http://www.danmobility.se/product.asp?c … 1712886985
sedan så måste du ha en seperat fjär till den men du kan ju koppla den till den fjären som du skulle köpa men tänk på att båda dörrena skulle öppna sig inte bara en eftersom c lås fjären funkar för hela bilen ju.

Vi tycker olika vet jag, that's it

Lite överallt..
612 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
#7
Rawad skrev:
skulle inte tro att central låsmotorn skulle kunna orka dra så att dörren går att öppna, men en sån måste du ha för att det ska gå
http://www.danmobility.se/product.asp?c … 1712886985
sedan så måste du ha en seperat fjär till den men du kan ju koppla den till den fjären som du skulle köpa men tänk på att båda dörrena skulle öppna sig inte bara en eftersom c lås fjären funkar för hela bilen ju.

Okej..

Har faktiskt ett sådan kit liggande hemma, så ska försöka komma på något..

De ända man måste göra är att fundera hur man ska koppla det till en dosa istället för knappen..
Man vill ju inte ha en knapp på utsidan som alla kan trycka på..

Men om man installerar detta kit, så ska man alltså inte behöva nått annat lås, då dörrarna redan är helt slät?

discokapten skrev:
Tipset är väl att pröva att dom orkar öppna dörren tillräckligt innan du svetsar igen handtaget

Går inge bra de, då dörrarna redan är släta efter förrar ägaren..

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.


Sök