2169
Sök

Hjälp med dumpvntil...

2 Inlägg
18 september 2008
Trådstartare
Jag behöver hjälp... är ny på turboområdet.
Jag har en 945 turbo som jag vill få kvitterdumpljud i... vilken dumpventil ska jag ha? vart och hur monterar man den?

*pjäxan I Pannrummet*

Livsnjutare (ibland å på helgerna)
228 Inlägg
18 september 2008
finns sjukt många trådar om detta.. kolla/sök på forumet.
dock tror ja inte att det finns nån som kvittrar, om du menar
som rally å rallycross bilarna. det är inge dumpljud du hör där
utan turbo trycket som slår tbaka mot imprellrarna (lr hur det stavas)..

4x4 is tha shit!

5 089 Inlägg
18 september 2008
kvitterljudet är väll mera ett öppet luftfilter som ordnar det ljudet??

\Lindgren

Livsnjutare (ibland å på helgerna)
228 Inlägg
18 september 2008
jo org dumpen kan få för sig å avge ett hmm kvittrande ljud? nja är det inte lite mer pöff pöff pöff, haha sjukt bra förklaring va? smile

4x4 is tha shit!

Down n`out
514 Inlägg
18 september 2008
ta bort original dumpen å kör med öppet filter bara ;P

Down n`out

Solfilmsmontör
950 Inlägg
19 september 2008
Lundback skrev:
ta bort original dumpen å kör med öppet filter bara ;P

och slakta turbon?

En öppen dumpventil kombinerat med ett öppet sportluftfilter ger dig "fränare" ljud men kom ihåg att en dumpventil sitter där för en anledning. Alla bilar vill jag påstå använder sig av en återcirkulerande dumpventil vilket innebär att luften den släpper, skickas tillbaka in i tryckröret och inte direkt ut i atmosfären. Detta innebär att om du skulle sätta en öpen dumpventil istället för en återcirkulerande så kommer din bil att gå för fett varje gång du har turbo tryck och släpper på gasen. Det är inte speciellt hälsosamt för katalysatorn. Men vill man ha fränt ljud i bilen får man leva med detta.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

med lem
1 925 Inlägg
19 september 2008
finns en lösning smile ta bort orginaldumpen.. senda sätter du på saabs bosch avlastningsventil smile sätt den på fel håll så får du det ljudet du söker.. dock inget jag rekomenderar då det kan skada turbon.. men det funkar smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

Sök