Datorproblem-Ljud.

George
19 september 2008 · 62 Inlägg

Hejs. Min Dator har börjat krångla med ljudet. Allt ljud spelas upp o så inga problem. probemet är att de spelas upp med små "hack" var 3:e sekund ca. som om det vore en repig skiva...

detta gäller alla ljud.musik film allt...väldigt störande kan inte lyssna på de blir idiot...

Så kan någon här på gorg då jag inte riktigt orkar engagera mig o leta upp ett dataforum för just detta hjälpa mig???

felsköning o tips på åtgärd e väldigt tackasamt...

MvH George

George
20 september 2008 · 62 Inlägg

Ingen???

Cyrax1
20 september 2008 · 82 Inlägg

Testa med att uppdatera drivrutinerna för ditt ljudkort, fungerar inte det så instalera om ljudkortet. Hände det helt plötsligt idag eller har det hållt på länge? Gör en systemåterställning om du har installerat nått nytt program.

George
20 september 2008 · 62 Inlägg

Cyrax1 skrev:
Testa med att uppdatera drivrutinerna för ditt ljudkort, fungerar inte det så instalera om ljudkortet. Hände det helt plötsligt idag eller har det hållt på länge? Gör en systemåterställning om du har installerat nått nytt program.

Tack ska prova med detta...hållt på ett tag kan inte minnas när det började...men har inte installerat några nya program på länge heller.

C-Douglas Hemmasittare
20 september 2008 · 241 Inlägg

Testa att sätta kortet i annan PCI-slot.

Roundcube
20 september 2008 · 801 Inlägg

kan va ljudkortet som är bränt. finns nya att köpa som inte kostar en arm och ett ben isf. kolla på www.datorbutiken.se

Lycka till.

zlaban08 Glidarn
20 september 2008 · 408 Inlägg

George skrev:
Ingen???

Köp nytt!

(obrut)
Opel astra 1,4 SI "Ambull Car" (1992)
Audi A4 AVANT 1,8T "BULLY" (2001)
Liner
20 september 2008 · 583 Inlägg

jag gissar på att de är drivrutinerna som krånglar men de kan vara hårdvaran också. Så som ovanstående skriver, installera om drivrutinerna och kolla! smile

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
George
20 september 2008 · 62 Inlägg

Tackar för alla svar... ska prova era tips...upprför sig hyffsat bra ibland o ibland värre med dessa "hack" som när ja skrev tråden var de var 3:e sekund nu kanske var 40:e.

datorn är även bara 7 månader gammal ungefär...
drivrutinerna ska man söka nya online då eller?
har ju ingen skiva till kortet.

Cyrax1
20 september 2008 · 82 Inlägg

kolla online sök på ditt ljudkorts namn

HKS C(^^,)
20 september 2008 · 453 Inlägg

( Ljudkortets namn drivers )  söker du på google tex.

Mack Forum- och sitemoderator
20 september 2008 · 26 167 Inlägg

Har haft samma skit och jag - efter många många försök - formaterade hela burken.
Föste över det jag ville ha kvar på ett par hårddiskar jag hade liggandes och poff.
Allt blev som nytt.

Jag provade med nya drivrutiner
installera om ljudet
koppla ur och i allt som hade med ljudet att göra

Jag kunde inte spela eller någonting utan att ha det störande hacket. Till och med
välkomstmenyns ljud hackade.
Men som sagt. Det funkade bra efter formatering i alla fall.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Noxxer
21 september 2008 · 1 482 Inlägg

Om du annvänder Vista så är det nog så att det är en adress konflikt mellan Pci-e x16 porten och pci portarna.
Har du nvidia chipset på moderkortet så är det nog rätt rökt.

Om detta är fallet, prova att aktivera Aero Glass , det brukar fungera. Om inte så finns det 2 utvägar.

1: Byt moderkort

2: Installera Xp.

Detta är bara om det är i Vista!!

BLT Service
Theracords Music Label
George
21 september 2008 · 62 Inlägg

Noxxer skrev:
Om du annvänder Vista så är det nog så att det är en adress konflikt mellan Pci-e x16 porten och pci portarna.
Har du nvidia chipset på moderkortet så är det nog rätt rökt.

Om detta är fallet, prova att aktivera Aero Glass , det brukar fungera. Om inte så finns det 2 utvägar.

1: Byt moderkort

2: Installera Xp.

Detta är bara om det är i Vista!!

Yes kör med vista :S delåter ju inte så trevligt direkt :S

Wanegardh Asgammal medlem.
21 september 2008 · 2 246 Inlägg

George skrev:
Hejs. Min Dator har börjat krångla med ljudet. Allt ljud spelas upp o så inga problem. probemet är att de spelas upp med små "hack" var 3:e sekund ca. som om det vore en repig skiva...

detta gäller alla ljud.musik film allt...väldigt störande kan inte lyssna på de blir idiot...

Så kan någon här på gorg då jag inte riktigt orkar engagera mig o leta upp ett dataforum för just detta hjälpa mig???

felsköning o tips på åtgärd e väldigt tackasamt...

MvH George

www.sweclockers.com

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang