Huvscoop

Germax
5 maj 2005 · 12 086 Inlägg

Har planer på att skaffa huvscoop innan jag lackar om bilen. Jag har tänkt på sådana som man spacklar mot huven.. så det ser slätt ut. Men har hört att det inte är helt säkert då olika material expanderar olika vid olika temperaturer=skiten spricker. Hur stor chans är dte att det spricker.. bor ju inte i Norrbotten direkt, o inte sahara häller... och vilken plastmaterial som passar sig bäst?

Daniel
5 maj 2005 · 671 Inlägg

Plasta upp en helt ny huv i glasfiber, det är inte alls svårt. Då vinner du dessutom några kilo i vikt.

Germax
6 maj 2005 · 12 086 Inlägg

Har funderat starkt på det oxå, fast i kolfiber. Men hur ska man bygga "ramen" har sätt bilar som har kvar orginalstålramen och sen bara plåten i kolfiber. och vissa säger att man ska bygga ram i alurör, men får man verkligen allt rakt o rätt då? Det kan ju knappast va helt lätt

Jag skulle hälst vilja ha hela skiten i kolfiber, blir ju sjukt lätt.
Men vad är bäst tror ni?

Daniel
6 maj 2005 · 671 Inlägg

Kolfiber är dyrt, krångligt och inte mycket lättare än glasfiber.
Ramen kan du bygga i glasfiber/kolfiber om du vill, eller så struntar du i orginalfästena och bygger med sprintar.

Här är ett exempel med orginal gångjärn.
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=19209

Germax
6 maj 2005 · 12 086 Inlägg

Jo, men kolfiber är mkt snyggare än glasfiber. Ska ju se strukturen på utsidan. Dessutom är det mkt ballare o säga att man har kolfiberhuv! :p

Fats.. då tänkte jag gjuta av huven med ett skop på.. så det blir snyggt, ett till problem där.. känns meningslöst att lägga ut 1000 på en scoop som bara ska gjutas av?

Daniel
6 maj 2005 · 671 Inlägg

Scoopet kan du bygga själv av cellplast och spackel.

Germax
7 maj 2005 · 12 086 Inlägg

ja, men det ska gärna bli någorlunda symetriskt!smile

ludde__mannen draminbil.nu
8 maj 2005 · 1 382 Inlägg

nogrannhet.. tongue

Daniel
8 maj 2005 · 671 Inlägg

Du kan ju rita profiler i cad och få dom vattenskurna.

Germax
9 maj 2005 · 12 086 Inlägg

Jo.. smile gör jag det i skolan lr?
vafan.. vetifan hur jag ska göra för att få det billigast möjligt.. Kolfibern är ju dyr som fan bara den

Dte kan jag ju passa på att fråga, vad ska det va för densitet på kolfibern för att få snyggast utseende? Finns ju allt från 50 till 250 g/m2

Atenza Never drive faster than your angel can fly
9 maj 2005 · 338 Inlägg

Kolla bilderna på min bil, där sitter det en kolfiberhuv med evo6 scoop...

PS kommentera bilderna gärna samt ge betyg

Hellre Nürburgring än vigselring
Volvo V70 D5 AWD "R-Design" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang