Omklädning av innertak

Tompa Wheel whore
20 augusti 2008 · 215 Inlägg

Har sökt och kikat runt lite på dom trådar som finns men "ala" verkar röra biltemas högtalarfilt.Jag undrar hur man skall kunna limma dit tyg..V"vanligt" tyg altså.I en så ljus färg som vit utan att det blir gulaktigt av något lim eller så??.Någon som kanske vet??

Volkswagen Jetta LS "HennryJetta" (1981)
Audi A6 "Sportback" (2008)
Volkswagen Golf GLi "Pinka bilen" (1984)
Braather (none)
21 augusti 2008 · 1 725 Inlägg

Kan bara ge dig ett tips att kontakta ToXtreme här på garaget. Han gjorde det i sin Volvo. Jag har sett de och tyckte det vart riktigt bra. Hälsa från mig wink

//jonas

--Lev i går som det vore i morgon--
Pliind
21 augusti 2008 · 194 Inlägg

dock var det svart tyg i taket wink det han gjorde var att plocka loss alla lister, slita av tyget (se till att ha nå oömt överdragsklädsel på stolarna)* sen måttar du ut en vettig längd på tyget och limmar på!

*detta då isolering är inte kul att få på stolarna tongue kliar väldigt väldigt mycket!tongue

har du combi så är det genast lättare, då tar du loss alla lister och drar ut taket från skuffen! och gör som det står ovan! det toxtreme har gjort och det jag kommer göra är att dra på det nya medans taket är i bilen.

Volvo V60 T4 "Polestar optimerad" (2020)
Mr_EmCom Med.lem
21 augusti 2008 · 3 759 Inlägg

Sweeman skrev:
dock var det svart tyg i taket wink det han gjorde var att plocka loss alla lister, slita av tyget (se till att ha nå oömt överdragsklädsel på stolarna)* sen måttar du ut en vettig längd på tyget och limmar på!

*detta då isolering är inte kul att få på stolarna tongue kliar väldigt väldigt mycket!tongue

har du combi så är det genast lättare, då tar du loss alla lister och drar ut taket från skuffen! och gör som det står ovan! det toxtreme har gjort och det jag kommer göra är att dra på det nya medans taket är i bilen.

kan man dra ut taket på 745:erna?!

Vet du om detta funkar på 245 också?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Braather (none)
21 augusti 2008 · 1 725 Inlägg

Fan Sweman..Du har så mycket mer koll än mig märker ja big_smile hehe. Tummen upp!

//Jonas

--Lev i går som det vore i morgon--
Tompa Wheel whore
21 augusti 2008 · 215 Inlägg

Hur jag får ur taket vet jag.Det r det minsa prbolemet.Nu är var frågan vad jag skulle använda mig av för lim eller dylikt.

Ruuska_
21 augusti 2008 · 474 Inlägg

spraylim ska väl funka finfint.. det hade jag i min iaf..

Volvo S60 2.5T AWD
BMW 320D (2011)
Obrero
22 augusti 2008 · 132 Inlägg

kontakta topntrim i Helsingborg. De har olika lim för dessa arbeten

Probe Custom Construction
http://www.garaget.org/_Putteliten_
Volvo V40 (1997)
Mr_EmCom Med.lem
22 augusti 2008 · 3 759 Inlägg

Nån som kan svara på min fråga?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Dubs I got Dubs!
22 augusti 2008 · 2 423 Inlägg

vanligt spraylim och inte för mycket för då går det igenom tyget.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Ice_On_FiRe
29 september 2008 · 80 Inlägg

någon som kan rekomendera något tyg till innertak förutom biltemas högtalarfilt & var man kan köpa tyget?? vill ha något ljusare tyg?

evilaudio
29 september 2008 · 16 195 Inlägg

bilskäddarna elle top,n,trim har de mesta va gäller tyg till omklädnad.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
sir_daniel www.kudoz.se
29 september 2008 · 3 802 Inlägg

jag klädde om mitt innertak på min datsun med svart vinyl istället trasiga orginalet....

superstretchvinyl från topntrim samt 3M fastbond30 lim från samma ställe

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang