Hur mycket laddar en chippad volvo 850 turbo

Cewe2
22 september 2008 · 19 Inlägg

tjena har ingen turbo trycks mätare i bilen, och undrar hur mycket en chippad 850 turbo laddar är det någon som vet? eftersom jag tänkte köpa en dump.

Spiike
22 september 2008 · 1 196 Inlägg

det beror på vad det är för chip, finns inte bara ett chip i hela världen

Cewe2
23 september 2008 · 19 Inlägg

ne det förstår jag men min har ett bsr steg 1 chip. måste jag ha en hybrid dump?

Squadron
23 september 2008 · 1 833 Inlägg

Hybrid eller återcirkulerande är väl ett föredra om du har LMM.

Men det är många som får det att funka med öppen också.

Senast redigerat av Squadron (23 september 2008)

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
opel4life Delphian
23 september 2008 · 68 Inlägg

Skit i dumpen, köp på ett öppet sportluftfilter av känt märke istället (se dock till så att den inte drar varmluft) du kommer få dumpljud, om det är det du är ute efter?

Opel Corsa OPC "Powered by EDS" (2007)
Crille88
23 september 2008 · 1 353 Inlägg

kasta dumpen så länge du inte ska köra me ca 450hk. org funkar alldeles utmärk. på me öppet filter om du ska ha dumpljud..
steg 1 ligger runt 1,0-1,2 bar. dvs att din org.mätare ska gå i "botten" på de vita fältet. lite lite utanför. om den laddar halvvägs drygt så håller den org. ladd. ca 0,6 bar.

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
ZonaX Svetsare
23 september 2008 · 3 150 Inlägg

Crille88 skrev:
din org.mätare ska gå i "botten" på de vita fältet. lite lite utanför.

Det är väll inte så på de flesta bilar?  Min mätare går ca till slutet på det gula/orangea fältet (o-chippad)  :S

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Vitamin
23 september 2008 · 719 Inlägg

ZonaX skrev:

Crille88 skrev:
din org.mätare ska gå i "botten" på de vita fältet. lite lite utanför.

Det är väll inte så på de flesta bilar?  Min mätare går ca till slutet på det gula/orangea fältet (o-chippad)  :S

Givetvis är det inte så på alla bilar, det är ju volvo 850 det diskuteras om här

Det där med dumpen, kolla på xtremt.se där finns JB-dumpen som passar kanon på t5orna.  Jag kör med öppen dump och det har fungerat klockrent i över 3år nu.

Senast redigerat av Vitamin (23 september 2008)

Rwd
23 september 2008 · 337 Inlägg

ZonaX skrev:

Crille88 skrev:
din org.mätare ska gå i "botten" på de vita fältet. lite lite utanför.

Det är väll inte så på de flesta bilar?  Min mätare går ca till slutet på det gula/orangea fältet (o-chippad)  :S

då laddar den som den ska smile

3 liters diesel, mumma!
Honda Civic MB6 "Vtec" (1998)
TurbOla Reservdansk
23 september 2008 · 6 271 Inlägg

Polarens bil laddar 1,25 bar vid 463hk, och hans går bara som "vanligt" d.v.s halva vita fältet. Ser lite manligt ut.
"Finns mer att ge" big_smile

Edit:
Men min går hela vita fältet ut. smile 285hk, steg 2 trimmad.

Senast redigerat av TurbOla (23 september 2008)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
ZonaX Svetsare
23 september 2008 · 3 150 Inlägg

Rwd skrev:

ZonaX skrev:

Crille88 skrev:
din org.mätare ska gå i "botten" på de vita fältet. lite lite utanför.

Det är väll inte så på de flesta bilar?  Min mätare går ca till slutet på det gula/orangea fältet (o-chippad)  :S

då laddar den som den ska smile

Heheh   ja det är välle så  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
roppert
29 september 2008 · 11 Inlägg

hmm... min t5a -95 ska vara orginal énligt förra ägaren men laddar hela mätaren ut, är detta möjligt?

MrTurbo Better than God \o/
29 september 2008 · 1 883 Inlägg

Råd No1; Köp en graderad laddtrycksmätare!
Råd No2; Köp en återcirkulerande avlastningsventil!  smile (man tröttnar på pyset)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Crille88
29 september 2008 · 1 353 Inlägg

MrTurbo skrev:
Råd No1; Köp en graderad laddtrycksmätare!
Råd No2; Köp en återcirkulerande avlastningsventil!  smile (man tröttnar på pyset)

råd nr 3. köp inga dumventiler alls så länge man absolut inte måste.. orginal som sitter på sitter där av en anledning. o den funkar alldeles utmärkt...
sen e de klart att man inte måååste göra som ja säger.. klart man kan skaffa en dump om man känner för de...

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
Gogge_S
30 september 2008 · 54 Inlägg

roppert skrev:
hmm... min t5a -95 ska vara orginal énligt förra ägaren men laddar hela mätaren ut, är detta möjligt?

Det kan vara läge för en service/felsökning........

Min 9-3 laddade också lite väl bra, men vid servicen upptäckte de en trasig backventil som i sin tur hade förstört lite annat. Efter att de hade fixat de prylarna laddaden den inte alls så mycket. Man kanske gjorde mer justeringar, men det talade man inte om. Inget som kosta något i alla fall roll

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang