6301
Sök

Hollywood-däck

Herr
285 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Något speciellt däck som är lite mer "skrikigt" än annat?

Minns en Golf1 som vi satte 205/50 på och något billigt däck på och vid normal körning så skrek det om däcken så fort man svängde lite skarpare i låg fart. Riktig blickfångare... det lät som man svängde i typ 70 blås.. men i realiteten så körde man typ 20-30 km/h.

skulle vilja få tag i det till ett projekt.

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
29 september 2008
Har också upplevt de i en gammal passat som skrek i varenda kurva och rondell tongue
Ingen aning vad de beror på, gamla däck torrare däck? :S

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

Avstängd
1 557 Inlägg
29 september 2008
För smala icke lågprofil däck brukar tjuta smile

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se

1 217 Inlägg
29 september 2008
Hmm, mina uttorkade gamla friktionsdäck jag har på saaben nu skriker i 15-20km/h om man vrider lite på ratten.

Herr
285 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Färskt däckgummi mot lackat garagegolv brukar låta vid minsta sväng, men vill verkligen hitta riktigt skrikiga däck som fungerar på asfalt.

3 059 Inlägg
29 september 2008
Släng i ett par x-tra kilo luft också

1 112 Inlägg
29 september 2008
Polaren till mig sa alltid att han satt hollywood däck på sin volvo 740! sen när han sa vad det var så visade det sig att han helt enkelt hade ett per medelklass däck som var gamla torra å dåliga!

torra däck lika med skrikiga

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"

854 Inlägg
29 september 2008
Kör med fel hjulinställning också big_smile Väldigt mycket toe-in t.ex. tongue

2 337 Inlägg
30 september 2008
Men hur får man dem att skrika även på grusvägen? Det måste ju vara det stora dilemmat? smile

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
30 september 2008
Kmarcus skrev:
Kör med fel hjulinställning också big_smile Väldigt mycket toe-in t.ex. tongue

Då blir problemet att han inte kan svänga öht wink

Rock'n Roll

854 Inlägg
30 september 2008
Det går utmärkt att svänga big_smile Dock så är det riktigt läskigt att köra bilen tongue Min förra 740 hade jag 2 cm toe-in på ett tag och det tjöt rätt bra med 17" på. Sen så fick bilen en förmåga att vilja åka hit och dit på vägen, någon konstig retur i styrningen vid högre farter och skarpa svängar:P

4 506 Inlägg
30 september 2008
Ska kolla vad vi har för däck på Hondan, De däckena får
jag att tjuta vid insperead körning.

Minns ett bakdäck jag hade på min cykel när jag var 13-14 nått.
Monster hette märket, Det tjöt utav heliga helvete!
Lät seriöst som en bil kom med alla hjulen låsta, Skulle kunna va
skoj att hitta "Monster" däck till bil, Dock jobbigt i längden.

Kan du andas kan du dö.

Diktator
968 Inlägg
30 september 2008
torra däck, billiga däck. köp på skroten... det är det enda hollywood däck är

-utan 940
1 728 Inlägg
30 september 2008
Jag minns en gammal Bond-film tror jag det var, de körde iaf bil på en sandstrand och när de sladdade i sanden skrek det om däcken. smile
Jag har skit-däck av märket Antyre bak på 940:n och de brukar varken låta eller göra spår på asfalten när jag spinner loss, tror det är mer plast än gummi i dem...

En gång till nu
760 Inlägg
30 september 2008
Larzan skrev:
Färskt däckgummi mot lackat garagegolv brukar låta vid minsta sväng, men vill verkligen hitta riktigt skrikiga däck som fungerar på asfalt.

Köp ett par gamla allround vinterdäck på skroten, ju Äldre gummi desto bättre =p

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

1 703 Inlägg
30 september 2008
Andreas 940 skrev:
Jag minns en gammal Bond-film tror jag det var, de körde iaf bil på en sandstrand och när de sladdade i sanden skrek det om däcken. smile
Jag har skit-däck av märket Antyre bak på 940:n och de brukar varken låta eller göra spår på asfalten när jag spinner loss, tror det är mer plast än gummi i dem...

Gamla hederliga nightrider lekte också med naturlagarna med skrikande däck på lösa grusvägar. Aah visstja, snabbspolning var visst en av redigerarnas favoriteffekt.

Polaren hade däck av märket Kelly, de gnisslade friskt vid kurvtagning.

Sök