6900
Sök

E34 kylare trycker ur sig vatten ?

Egenföretagare
2 496 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Körde precis hårt med min 525 vanos och sedan när jag stannade på parkeringen så såg jag att det rinner fullt med vatten vid fronten, öppnade huven och kikade, och såg att det runner ut i vänsterkant på kylaren.

Sitter det någon övertrycks ventil där ?

Eller är det bara beställa ny ?

Mvh Emil

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

Forummoderator
10 576 Inlägg
29 september 2008
Det kan vara topplockspackningen eller sprucket topplock.  Dessa motorer får ofta bekymmer med kylningen och till följd av det sprucken topp.  Motorn är ganska svår att lufta, kanske är det en bidragande orsak...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

285 Inlägg
29 september 2008
toppackningen eller toppen..kommer ut avgaser i systemet så de bli sånt tryck att kylet spricker..inge bra

Med.lem
3 759 Inlägg
29 september 2008
Aj aj. Detta kommer bli dyrt. Jag bjuder 5000 för bilen här och nu!

wink
Senast redigerat av Mr_EmCom (29 september 2008)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Egenföretagare
2 496 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
Kollade lite, tror inte det är någon fara, det är SJUKT mycket vatten i systemet. körde hem den från skolan (där den stog när jag skapade tråden) så den blev varm och det verkar som att vattnet kommer ut i nederkant på kylaren och det sker endast när vattnet blir varmt. den hade inte läckt ur mera än till max sträcket när jag tog den från skolan. väl hemma hälde jag på lite över max, och då tröck den ur sig det så den hamnade på lagom nivå

Tack för svaren.

Mvh Emil

Forummoderator
10 576 Inlägg
30 september 2008
du skall aldrig aldrig fylla över max!!   kolla upp detta på autopower...  jag vill minnas man fyller till max med varm motor, vilket är lurigt då det blir tryck i systemet när den är varv.  på kall motor skall det bara vara någon dm vatten i botten på kärlet.   var rädd om prylarna, de är emornt kännsliga för övertemp som sagt.

kolla på autopower, de kan sakerna bättre än vad jag kan, det var trots allt något år sedan jag sålde min 325:a

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Egenföretagare
2 496 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
torpis skrev:
du skall aldrig aldrig fylla över max!!   kolla upp detta på autopower...  jag vill minnas man fyller till max med varm motor, vilket är lurigt då det blir tryck i systemet när den är varv.  på kall motor skall det bara vara någon dm vatten i botten på kärlet.   var rädd om prylarna, de är emornt kännsliga för övertemp som sagt.

kolla på autopower, de kan sakerna bättre än vad jag kan, det var trots allt något år sedan jag sålde min 325:a

Okej ska kolla detta ! Tack för hjälpen !

Sök