Laddar bilen mycket eller visar Turbotrycks mätaren fel,

DeFlo
29 september 2008 · 514 Inlägg

isso skrev:
Skiter björnar i skogen? tongue

Nej de använder bajamaja...lol

BMW = Bil Med Wasakredit
Marre90
4 oktober 2008 · 34 Inlägg

Jag har exakt samma problem, har bsr's steg 1 chip och biltemas laddtrycksmätare monterad efter anvisningen ifrån saabturboclub, min visar dock 1.3bar på tvåans växel och om jag kastar i högre växel i låg fart och trycker fullt kan den "ladda" upp till 1.6bar vilket är i princip omöjligt, så jag undrar vad fan det kan vara....

marre90

alexus65
4 oktober 2008 · 152 Inlägg

Marre90 skrev:
Jag har exakt samma problem, har bsr's steg 1 chip och biltemas laddtrycksmätare monterad efter anvisningen ifrån saabturboclub, min visar dock 1.3bar på tvåans växel och om jag kastar i högre växel i låg fart och trycker fullt kan den "ladda" upp till 1.6bar vilket är i princip omöjligt, så jag undrar vad fan det kan vara....

marre90

Att ha ett peak värde på 1.6 tror jag inte är omöjligt. Däremot att ha ett konstants tryck på 1.6bar med steg 1 är nog omöjligt. Ibland när magnetventilen börjar krångla kan trycket skena i bland med.

Insane Base
Mazda 323 (1989)
Krink
4 oktober 2008 · 260 Inlägg

Bara för det är bilteamas bör det väl inte vara direkt skit? Dom är väl uppbyggda så som alla andra laddtrycksmätare? smile

Dodge Ram 2500 "Cummins" (2004)
luunggan
4 oktober 2008 · 956 Inlägg

Krink skrev:
Bara för det är bilteamas bör det väl inte vara direkt skit? Dom är väl uppbyggda så som alla andra laddtrycksmätare? smile

Det är sant, men många gillar att klaga på biltema. Men det finns det redan en tråd om, så lämna detta utanför denna tråd.

Men det är känt att billigare mätare brukar kunna visa en del fel.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
DeFlo
4 oktober 2008 · 514 Inlägg

Jag köpte den för att den inte har något märke i bakgrunden. Jag tycker den är rätt snygg ifal ^^, men men då vet jag tongue tack för alla svar

mvh

BMW = Bil Med Wasakredit
Marre90
5 oktober 2008 · 34 Inlägg

alexus65 skrev:

Marre90 skrev:
Jag har exakt samma problem, har bsr's steg 1 chip och biltemas laddtrycksmätare monterad efter anvisningen ifrån saabturboclub, min visar dock 1.3bar på tvåans växel och om jag kastar i högre växel i låg fart och trycker fullt kan den "ladda" upp till 1.6bar vilket är i princip omöjligt, så jag undrar vad fan det kan vara....

marre90

Att ha ett peak värde på 1.6 tror jag inte är omöjligt. Däremot att ha ett konstants tryck på 1.6bar med steg 1 är nog omöjligt. Ibland när magnetventilen börjar krångla kan trycket skena i bland med.

Problemet fixat! Laddtrycksmätaren visade för mycket så jag köpte en ny och vips så visar den som den ska 2an har peak på 1.2bar men går ner till 1.1, 3an har peak på 1.3 men går också ner till 1.1 osv osv så i mitt fall var det mätaren. Kanske bra för trådskaparen att veta. En fråga bara kör du med biltemas "gamla" laddtrycksmätare som är graderad till 3 bar? Den hade jag och nu har jag den som visar till 2 istället så testa byta.

Marre90

DeFlo
5 oktober 2008 · 514 Inlägg

Marre90 skrev:

alexus65 skrev:

Marre90 skrev:
Jag har exakt samma problem, har bsr's steg 1 chip och biltemas laddtrycksmätare monterad efter anvisningen ifrån saabturboclub, min visar dock 1.3bar på tvåans växel och om jag kastar i högre växel i låg fart och trycker fullt kan den "ladda" upp till 1.6bar vilket är i princip omöjligt, så jag undrar vad fan det kan vara....

marre90

Att ha ett peak värde på 1.6 tror jag inte är omöjligt. Däremot att ha ett konstants tryck på 1.6bar med steg 1 är nog omöjligt. Ibland när magnetventilen börjar krångla kan trycket skena i bland med.

Problemet fixat! Laddtrycksmätaren visade för mycket så jag köpte en ny och vips så visar den som den ska 2an har peak på 1.2bar men går ner till 1.1, 3an har peak på 1.3 men går också ner till 1.1 osv osv så i mitt fall var det mätaren. Kanske bra för trådskaparen att veta. En fråga bara kör du med biltemas "gamla" laddtrycksmätare som är graderad till 3 bar? Den hade jag och nu har jag den som visar till 2 istället så testa byta.

Marre90

Jag har den som visar upp till 2 bar.... men kan testa att byta till en annan

BMW = Bil Med Wasakredit
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang