4210
Sök

Måste man klarlacka på ren aluminium?

375 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
Håller på och fixar till kanterna på ett par fälgar jag köpt. Men när man fått dom ungefär som man vill är det ett måste att klarlacka sen? Är det inte bara att polera dom regelbundet med valfritt kromglansmedel typ Autosol?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
5 oktober 2008
Det är att föredra ja. Det blir lite mer jobb men finnishen blir bättre samt du slipper sprickor i klarlacken vilket medför ett taskigt utseende och att du måste göra om samma prosedur igen om du vill ha ett par fräscha fälgar.
Senast redigerat av TenZer (5 oktober 2008)

Rock'n Roll

375 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
Nu hänger jag inte med riktigt hmm Hur ska jag kunna få sprickor i klarlacken om jag inte klarlackar?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
5 oktober 2008
Dirk Diggler skrev:
Nu hänger jag inte med riktigt hmm Hur ska jag kunna få sprickor i klarlacken om jag inte klarlackar?

Jag syftade så klart på att du slipper sprickor i klarlacken om du INTE klarlackar wink

Rock'n Roll

375 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
Okej då missuppfattade jag lite big_smile Jo det var lite så jag tänkte också samt att man slipper risken att det kanske blir någon rinning i klarlacken.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
5 oktober 2008
Dirk Diggler skrev:
Okej då missuppfattade jag lite big_smile Jo det var lite så jag tänkte också samt att man slipper risken att det kanske blir någon rinning i klarlacken.

jo, den enda riktiga fördelen med klarlack är som sagt att de kräver mindre underhåll.

Rock'n Roll

375 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
Ja att putsa dom med jämna mellanrum har jag inget emot.

Sök