Reg skylt

Alive
10 oktober 2004 · 22 Inlägg

varför ska man måla över regg skylten på bilderna man lägger upp!?
har sett att många gör det!

Live Today
BOT Out of The Ordinary
11 oktober 2004 · 25 Inlägg

Dom vill vara anonyma av olika skäl.

BOT

carnageman Rallyförare
6 maj 2005 · 1 075 Inlägg

Japp för att inte fel person ska veta vart bilen står....
Vem som helst kan kolla upp fullständiga ägaruppgifter på ett fordon..

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Rocco_ Fotograf
6 maj 2005 · 183 Inlägg

Alive skrev:
varför ska man måla över regg skylten på bilderna man lägger upp!?
har sett att många gör det!

du har juh oxå målat över dina skyltar , förmodligen av samma anledning som alla andra wink

Senast redigerat av Rocco_GL (6 maj 2005)

mrcelica
6 maj 2005 · 1 639 Inlägg

Löjligt...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Germax
6 maj 2005 · 12 086 Inlägg

Ja, vill säga det samma!

Men visst är anonymiteten anledningen..
Fats då kan man lika gärna ta bort skylten vid foto, jävligt mkt snyggare dessutom! smile

ojabonbiff
6 maj 2005 · 1 Inlägg

Ni märker varför man ska dölja regnummer när bilen står på 4 tegelsten och allt av värde är borta.Detta har hänt mig i real life.

mrcelica
6 maj 2005 · 1 639 Inlägg

ojabonbiff skrev:
Ni märker varför man ska dölja regnummer när bilen står på 4 tegelsten och allt av värde är borta.Detta har hänt mig i real life.

Hur ska man göra när man är ute o kör då, ta bort regplåten ???
Dessutom syns ej längre adress utan bara stad vid SMS förfrågan, så jag säger LÖJLIGT...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Saibot Webmaster
10 maj 2005 · 133 Inlägg

mrcelica skrev:

ojabonbiff skrev:
Ni märker varför man ska dölja regnummer när bilen står på 4 tegelsten och allt av värde är borta.Detta har hänt mig i real life.

Hur ska man göra när man är ute o kör då, ta bort regplåten ???
Dessutom syns ej längre adress utan bara stad vid SMS förfrågan, så jag säger LÖJLIGT...

varför INTE dölja reg skylten då???
om nån kollar upp ditt namn tar det 2 sekunder på eniro.se att hitta karta till ditt garage wink

Mvh. Tobbe
_zigge_
10 maj 2005 · 313 Inlägg

Håller med.. Täck över.. ingen annan har ju med att göra vart man bor. När man kör så är det inte så många som på en internet sajt ser ditt regnummer.. Tjuvarna vet vart dom ska leta..tyvärr...

Dodge Charger "Only REAL Power" (1966)
retired
10 maj 2005 · 55 Inlägg

Man ringer 118100 och ber att få tala med deras bilregistertjänst så har du adress, telnr osv till ägaren inom några sekunder.

gemini78 Jägermeister
10 maj 2005 · 909 Inlägg

Klart man täcker över skylten när man lagt upp sin bil som tex här på garaget och skrivit vad man har för stereo mm...
Tar bara 5 min att beställa ett fax från vägverket så har man ALLA uppgifter på bilen som sista godkända besiktning, om bilen är skattad eller har skatteskulder, om den är importerad, 3 sista ägarna, nuvarande ägare samt var denna bor, telefonnummer mm...
Personnummer, bilregistresringskyltar mm är almän info i svenska samhället.
Kanske något att tänka på...

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
IwantTurbo
10 maj 2005 · 1 Inlägg

Ibland kan det underlätta försäljningen av bilen om regnummret är kvar. Om man t.ex. vill veta hur långt bilen har gått. På Blocket står de oftast bara "mer än 20000mil" Om bilen enligt SBP har rullat 30000mil så har jag ingen anledning att ens ringa. Dessutom så skriver man ut telefonnummret i annonser så att kolla up address är inget problem

Senast redigerat av IwantTurbo (10 maj 2005)

Saibot Webmaster
10 maj 2005 · 133 Inlägg

IwantTurbo skrev:
Ibland kan det underlätta försäljningen av bilen om regnummret är kvar. Om man t.ex. vill veta hur långt bilen har gått. På Blocket står de oftast bara "mer än 20000mil" Om bilen enligt SBP har rullat 30000mil så har jag ingen anledning att ens ringa. Dessutom så skriver man ut telefonnummret i annonser så att kolla up address är inget problem

detta gällde väl inte annonser?!

Mvh. Tobbe
Jinnarp Herr Blyfot
11 maj 2005 · 11 Inlägg

Den stora anledningen är väl att man har aldrig pengarna tillbaks från försäkringsbolaget, när dom väl har knyckt bilen. Visst kan man se reg nr ute i trafiken oxå, men chanserna att någon "opålitlig" skulle se det är ganska liten.
Kort sagt, man slipper en massa problem med polis och bolag när den långfingrade är frame.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang