5490
Sök

Sierra motor ras ?

berneke
14 oktober 2008
Trådstartare
Höhö Någon mer än jag som lyckats köra av kamaxelskedjan ? big_smile

Meister
6 763 Inlägg
14 oktober 2008
De är de säkert många som har gjort. De går så när man slarvar med bytena.. Vilket påminner mig om att jag måste byta kamremm.. Men de här hade kanske kunna funka i bloggen?

Kokar ris
923 Inlägg
14 oktober 2008
slarvar med kamremsbytena när han undrar om nån kört av en kamkedja? hmm.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

Meister
6 763 Inlägg
14 oktober 2008
cenoxide skrev:
slarvar med kamremsbytena när han undrar om nån kört av en kamkedja? hmm.

Man ska även byta kamkedjan. Och de va de jag syftade på

Kokar ris
923 Inlägg
14 oktober 2008
finns det service intervall på kamkedja...? smile

Meister
6 763 Inlägg
14 oktober 2008
cenoxide skrev:
finns det service intervall på kamkedja...? smile

Japp. Vet dock inte hur långt de är. Har för mig att t.ex vw vr6:or bör bytas runt 18kmil eller något sånt. Så kamkedja klarar sig ungefär dubbelt så långt som en rem big_smile

berneke
14 oktober 2008
Trådstartare
Kom på felet tongue Det rasslade massor under huven i min kära skrotbil men orkade inte bry mig. Det var nog kedjespännaren som gick sönder då. Så har nog kedjan varit slapp och idag gick den av. Den gick av precis mellan två växlingar så jag hade inget varv. Tror folket att motorn har klarat sig yikes

Kokar ris
923 Inlägg
14 oktober 2008
aha okej, frågade på jobbet om samma sak för ett tag sen och han sa just då att "mja, om du behöver byta den så märker du det, rasslar så inihelvete"

så nu vet du ju det berneke iaf...

ptja, om du känner dig entusiastisk så kan du ju öppna upp motorn o ta dig en titt, fast man tycker ju att det borde mosats på rätt bra där inne ändå?

berneke
14 oktober 2008
Trådstartare
Jo man lär sig alltid något tongue Tur att det bara var en lekbil då smile
Får se vad jag orkar, fader var ganska säker på att motorn klarat sig. Så får väl se om det blir att lägga på en ny kedja och prova dra igång den. Om det inte går så blir det väl att ta sig en titt under toppen smile

Kokar ris
923 Inlägg
14 oktober 2008
men sätt dit en ny kedja, du får väl ställa kammen först antar jag... sen kan du ju dra runt motorn för hand, lite bättre iaf det är nått som är helknas.

berneke
14 oktober 2008
Trådstartare
Mja, lär ju få nollställa skiten först. Vi må pröve som man säger tongue Har en bild på kedjan som sticker ut, men vet ej hru man lägger in den yikes

Sök