5482
Sök

limp home läge

678 Inlägg
15 oktober 2008
Trådstartare
Tjenar!
hade tänkt sätta in en Strypventil på min t4 v40 98. Då berätta säljaren att man ska mappa bilen för annars så kommer bilen i limp home läge??? va f** är det? sen prata jag med en kille på BSR han sa att man kunde skjuta motorn om man inte mappa?
Jag vill ju bara ha lite fart i min turbo thats all tongue..
Vill ju styla upp motor utrymmet men men

8 928 Inlägg
15 oktober 2008
Ja du har ju fått svar på din fråga. Ska du trimma så gör det ordentligt eller inte alls.

Fotograf på Tierp iDag

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
15 oktober 2008
Limp home = säkerhets läge
Bilen går i nödläge, mkt fett, låg effekt mm...

Ska du snåla och köpa en pysventil kan man lika gärna hoppa över varannan service med.
Det kanske håller, kanske inte...

Jag rekommenderar inte något av alternativen. Trimma på riktigt hos autotech, bsr eller liknande.
Satsa inte heller på billigare uppdateringar (chip som en del envisas med att kalla det fortfarande) för de är bra ibland, mindre bra ibland... De stora firmorna är dyrare av en anledning!

Räkna med en 5000 ungefär för steg 1

1 059 Inlägg
15 oktober 2008
det är ju chip på en del bilar  som är äldre.
håller annars med. Gör rätt direkt eller gör inget alls.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Med lem
1 127 Inlägg
15 oktober 2008
Du tänker på pysventil? Sämre skit får man leta efter, skaffa en riktigt laddtrycksstyrning istället. Det borde väl S40 ha redan original, går sannerligen att modifiera isf.

Tillför du mer luft, måste du tillföra mer bränsle. Annars kommer bilen gå magert, och stor risk för spikningar. På dig så låter det som du ska lära dig lite mer innan du börjar hitta på nått dumt, kör på chip så länge. Lär väl höja laddtryck automatiskt i såpass nya bilar.

Sök