Vad har jag nu förstört??

Svenning Stridis
16 oktober 2008 · 80 Inlägg

Jag buskörde lite på en parkering med focusen, skulle inte alls göra det mycket men blev längre än planerat. Så nu efter när jag svänger maximalt åt något håll, så hör man ett slags knackande ljud, typ klonk klonk =P vid höger däck..

Kan det vara länkarmen lr nått..?? (amatörgissning)

Bara undrar över var det är för något som är fel och ifall det är dyrt.. =/

EDIT: Vet inte vad jag skulle ha för rubrik..

Senast redigerat av Svenning (16 oktober 2008)

"Ifall du går i nåns fotspår kommer du aldrig förbi" - Mig
Volvo C30 "Momentum" (2009)
Seth
16 oktober 2008 · 3 354 Inlägg

Jag tror det e drivaxeln...

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
BOLUND bonntrimmare
16 oktober 2008 · 655 Inlägg

låter som drivaxel ja

husmus www.avgassystemet.se
16 oktober 2008 · 936 Inlägg

garanterat nånting med drivaxeln. efter buskörning med en framhjuls driven bil som framförallt inte tål hårda svängar och mycket kraft så låter det som du behöver byta drivaxel HÖ fram. dock så är det enkelt att byta. se bara till att du inte drar isär den nya axeln så du pajjar den också. kan nämligen hoppa ur läge om man juckar för mycket med den när den inte är på plats.

-den satt som en fläskläpp-
Svenning Stridis
16 oktober 2008 · 80 Inlägg

ok tack så mycket! Men hur mycket kostar en sån reparation på en verkstad?? lr lätt fixat sj?? e inte jätte smart på sånt..

Senast redigerat av Svenning (16 oktober 2008)

"Ifall du går i nåns fotspår kommer du aldrig förbi" - Mig
Volvo C30 "Momentum" (2009)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
16 oktober 2008 · 2 203 Inlägg

Drivaxeln är nog fortfarande hel men din drivknut är slut. Åk till en verkstad o kolla vad dom ska ha för jobbet.

Svensson Licens Svetsare
16 oktober 2008 · 219 Inlägg

låter mer som det är drivknuten.

TMW-Performance Avstängd
16 oktober 2008 · 914 Inlägg

Helt klart drivknuten. Kolla att hjulet sitter fast ordentligt också. Kan vara enkla saker ibland.

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
NIzmO Ollikkala Racing
16 oktober 2008 · 1 724 Inlägg

Som redan sagt är det med största sannolikhet drivknuten som gått åt, går att fixa själv men är lite småjobbigt, man ska gärna ha tillgång till "verkstad" med tryckluft osv. (annars skulle iaf inte jag vilja göra bytet).

- Time Attack -
baltis
16 oktober 2008 · 1 948 Inlägg

känner inte att jag som 5e person behöver berätta för dig att det e din drivknut. och efter att ha bytt ganska många på min gammal civic så kan jag berätta att jobbet e inget svårt. bort med däck. bort med bromsok. bort med fjäderbenet å sen bara dra ut hela axeln... bättre å lägga 300 kr på en reparationshandbok och göra det själv om du nu känner att du har intresse av att lära dig big_smile skulle gissa på att en verkstad tar ca 2-3 tusen + delar.

Aern
16 oktober 2008 · 457 Inlägg

Knuten. MEN, om du nu har busat rejält och har otur, så kan även diffen rasat. Nu säger jag KANSKE bara!

Leffe_bondesson Avstängd
16 oktober 2008 · 4 Inlägg

Varför får man för sig att busköra på en parkering med en ford flexifuel?

Frågan är snarare vad som är fel i ditt huvud?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang