Problem med öppet filter på Nissan primera

Robban_5
29 september 2008 · 11 Inlägg

Hejsan jo igår så monterade jag ett öppetfilter på min nissan primera. när jag startade den så gick den sjukt ojämt och ville inte hålla sig på tomgång , dock så fungerade den utmärkt igen när jag satt tillbaka luftburken:|.

skulle vara tacksam om någon hade nån ide vad det kan bero på . Tack på förhand /Robban:)

DoT Häst
29 september 2008 · 1 099 Inlägg

Du råkade inte ta bort luftmassemätaren också när du plockade bort original-luftburken? smile

Än är inte den sista idioten född..
Robban_5
30 september 2008 · 11 Inlägg

Nope den var inkopplad neutral. tycker att det är väldigt skumt.

Jolle87
30 september 2008 · 1 585 Inlägg

Hmm ja det låter väldigt skumt? Säker på att ingen kabbel till luftmassemätaren eller nått inte va inkopplad? För det låter nämligen som det har något med LMM att göra:P

Rojpen
30 september 2008 · 2 230 Inlägg

tror det är nått fel som är fel. för vet många som det funkar för även för mig. lär ju vara nått med LMM eller så som är väldigt känslig eller trasig. för öppet ska gå att köra om saker å ting är hela smile
kolla kablen som förra sa så den inte kläms å kortsluter eller nå då du sätter på filtret.

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Robban_5
30 september 2008 · 11 Inlägg

Ja det låter nästan som om det skulle vara något med LMM med det som är konstigt är att det fungerar utmärkt igen när jag sätter tillbaka luftburken :S.

dj_padde
30 september 2008 · 1 813 Inlägg

testa igen och kolla kontakten så du satte fast den ordentligt på din lmm. för du kolla kanske inte den å tänkte fan vad dåligt och byte tebax och du tryckte du till kontakten hårdare när du satte på orginalburken.. !
testa igen för det ska gå polaren kör med det öppet

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Robban_5
1 oktober 2008 · 11 Inlägg

okey jag får försöka lite till då tongue. Tack för hjälpen smile /Robban

daajvid Elektriker
16 oktober 2008 · 1 138 Inlägg

funka de för dig?

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]
BMW 330I "Cab" (2001)
dasse
17 oktober 2008 · 74 Inlägg

har själv vart med om de problemet,eller några polare har!!!är det en billlig variant av filter???

JontaK
17 oktober 2008 · 174 Inlägg

Inget konstigt alls.
Förmodligen så blir luften mer turbulent och/eller kommer från fel vinkel genom LMM (ja, det kan vara så känsligt).
Långt ifrån alla bilar med LMM går/mår bra av ett öppet filter.
Om du får ordning på det så se iallafall till att du kör med ett torrt filter och inte något som släpper in massa olja på glödtrådarna.

Om du ska ha filtret på plats för ljudet/utseendets skull så kanske du kan leva med lite strul.
Byter du filter för effektvinst så är det bättre att köra ett bra panelfilter i originalboxen.

Subaru Legacy GT spec B "Twin Turbo RFRB" (1999)
Janken Driver
17 oktober 2008 · 2 111 Inlägg

Vilken motor har du till att börja med?.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
17 oktober 2008 · 2 252 Inlägg

Låt den gå en kvart och vänja sig vid de nya flödet i filtret
den måste " mappa " in sig automatiskt och de kan ta en stund
t.ex 15min eller nå

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang