Haans skrev:
Tjenare
jag behöver tips när det gäller spackla slipa vid basbygge.
Jag gjorde en bas låda för ett tag sen som blev ganska misslyckat eftersom det var för klent byggt och det gick mest sönder i tyg och släppte. Så istället för att se halvdant ut så gjorde jag det ordentligt istället. Tog bort allting och gjorde en ny design vilket gav 2 st separata lådor.
Men tycker det är så otroligt jobbigt att spackla och slipa etc. Har ni några tips att ge samt vad för spackel?
hitils har jag använd 3.5kg finspackel ifrån biltema. Och efter ett tack förstod jag att man lägger ett så ganska så tjockt lager och försöker dra så fint med spackeln så du bara behöver slipa små lufthål.
eftersom när man bara drog små fina lager och jag använde maskin så gick den sönder igenom tyget och allting och det bara blev mera spackling, för hand fungerar men är så väldans segt. Men kanske det som gäller!
hoppas någon har tips för har kollat under adrians 40 sidor och han får det att verka så enkelt och eftersom jag är sådan nybörjare med det mesta så hoppas jag får så mycket och så komplett med tips

försök förklara så mycket och så bra ni har erfarenheter ifrån.
Använd sökfunktionen, finns väldigt många trådar om detta, har för mig att "jonash" har skrivit väldigt bra tips i någon tråd, orkar dock inte leta fram den åt dig

Lycka till!
Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot