Stora hornen är gamla sektorhorn med en medioker FANE driver och dom är väl sådär roliga. (Satt väl på The Voice of The Theatre om jag minns rätt). Du dödar ju iofs hörseln pronto om du sätter dom i en bil men ljudkvaliteten i jämförelse med moderna horn är inte speciellt bra. Problemet är också att horan är avsedda för att kasta ljud långt, dvs användas i stora lyssningssalar eller utomhus.
Dom mindre cirkulär hornen är diskanthorn. Okända för mig. Bör delas ovanför 5 Khz.
Dessa grejor ligger typ på en 112 - 114dB /1m /1W så det fort förjävligt högt.
/Göran
Okej, så dessa kan spela väldigt högt alltså, men ljudkvalitén är kanske inte den bästa? Ja, hörseln vill jag inte experimentera mer med direkt då jag redan har dragit på mig ganska kraftig tinitus tyvärr.
Jäkla sommarjobb, gräsklippning:( rätt kul var det iof förutom just hörselskadan som förvärrades då.
Hur som, ifall man skulle slänga i allt detta i bakluckan och köra som ett komplett system där bak, skulle det alltså kunna spela rätt högt ifall man väl öppnar den och spelar lite. kan detta komma att låta hyffsat bra eller blir det garanterat kattskit av allt?
Det jag innehar är två st 15" element av märket "RCF", två sådana horndiskanter med element från FANE och sedan de mindre cirkulärhornen står det också RCF bakpå nu såg jag. står: RCF, TW105, made in italy milano bla bla.
Kanske kunde vara en kul idé att inreda bakluckan till en egen liten PAanläggning?

Något tips på steg till detta?
ironhead skrev:
sätt dessa på taket i så fall och sen så bara leta upp en glassbile på en skrot och ta siganlgrejset i från den sen kan du åka runt i området och lura alla barna
Hehe, man har väll ringsignalen på mobilen