Körde ett tag med 14.8V-regulator i min bil och vid tomgång med helljus och stereon på högt hade jag 14.4xV bak vid stegen. Med alla förbrukare avstängda låg jag på 14.6xV bak vid stegen.
Detta med 50mm2 hela vägen från generatorn bak till stegen (jag räknar inte de små korta stumparna till 20mm2 jag har, för spänningsfallet i det blir så försumbart att det är inte värt att nämna)
Bara att driva runt motorn (tändningen och bränsledelen) drar alltså såldes runt 0.2V i min bil.
Visserligen en Volvo 240 med 120A generator från 960 och totalt "800Wrms" (kanske använder 5-600W som mest)
Nämner bara detta för att ge en fingervisning....behöver jag tillägga att jag skall beställa ett nytt relä från Yorex?
Ah ang. Yorex så säljer de inte till privatpersoner utan man får gå via en butik/verkstad....
Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP