4939
Sök

Xenon i eftermarknadslampor?

VW Ägare
1 011 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
#1
Fick lev av mina nya lampor idag. Ser ut så här:
https://www1.garaget.org/archive/13/12945/110902/110902-1102284.jpg

På baksidan står det HID not allowed. Finns det någon speciell anledning till detta eller skriver de det bara för att de inte har automatisk nivåreglering?

Henrik Eberlund

Miklen
22 oktober 2008
#2
Kan väl va för ljusbilden kan skilja isåfall pga olika brinnpunkter på lamporna.. Annars är ju d inga andra aspekter.. värme eller så..

4 767 Inlägg
22 oktober 2008
#3
Tror det är att e-märkningen inte gäller om det sitter Xenon i. Så det är fritt fram, något annat kan jag inte tänka mej.

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

VW Ägare
1 011 Inlägg
23 oktober 2008
Trådstartare
#4
okey. Tack för hjälpen.

Henrik Eberlund


Sök