4293
Sök

Nålen har flyttats i en oinkopplad boost mätare!? :S

Svetsare
3 150 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
#1
Hej!  Jagade slang till laddmätaren idag.    Sen när jag kommer hem ser jag att nålen står på ca -0.20 bar.   

Min fråga:  Är mätaren sönder eller går nålen på nåt sätt att nollställa?

OBS!  Mätaren är INTE inkopplad utan ligger på köksbordet!




http://img385.imageshack.us/img385/4946/20081025702sg2.jpg
Senast redigerat av ZonaX (25 oktober 2008)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
25 oktober 2008
#2
Den kanske bara behöver riktigt "tryck" för att visa rätt värde ??

Vissa visar ju inte rätt om dom inte får tryck.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Svetsare
3 150 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
#3
Den visade 0 bar igår och imorse  :S


Men sen när Mekonomen hållt på med att få på en slang så såg den ut så när jag kom hem  :S
Senast redigerat av ZonaX (25 oktober 2008)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Svetsare
3 150 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
#4
Hur vet man om den visar rätt sen om man kopplar in den då?   Kan ju visa ca 0.20 bar för lite?



Kan man och är det värt att öppna själva mätaren, ifall tex fjädern (eller va det är som styr nålen) fastnat?
Senast redigerat av ZonaX (25 oktober 2008)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

1 833 Inlägg
25 oktober 2008
#5
borde ju visa 0 när den icke är inkopplad.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

7 283 Inlägg
25 oktober 2008
#7
Eftersom den visade 0 förut så är den antagligen trasig, eller ja 0 punkten har förflyttats.
Jag köpte en mätare förut som var så direkt när jag fick den, kontaktade företaget jag köpte den av och fick skicka tillbaka den.
Fick sedan en ny och där var 0 läget korrekt.

Oftast vill inte företagen byta ut mätare med förflyttat 0 läge pga att det uppstår när man kopplar in mätaren fel.
Men eftersom min var så redan vid leverans så gick dom med på det.


Svetsare
3 150 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
#8
Kan man och är det värt att öppna själva mätaren, ifall tex fjädern (eller va det är som styr nålen, en tyngd?) har fastnat?

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

4 506 Inlägg
25 oktober 2008
#9
Jag har en Bar mätare liggandes, som efter att ngn
lekte lite med den, fick 0 punkten flyttad,

På baksidan kunde man få in fingret igenom ett hål
för lampan igentligen, Och pressade tillbax nålen
till 0, Funktions testa och den visar rätt nu.

Kan du andas kan du dö.

1 688 Inlägg
25 oktober 2008
#10
ZonaX skrev:
Kan man och är det värt att öppna själva mätaren, ifall tex fjädern (eller va det är som styr nålen, en tyngd?) har fastnat?

Du kan inte skicka tillbaka den då?
I annat fall är det bara du som kan avgöra om det är värt att öppna den.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

4 506 Inlägg
25 oktober 2008
#11
Losgard skrev:
ZonaX skrev:
Kan man och är det värt att öppna själva mätaren, ifall tex fjädern (eller va det är som styr nålen, en tyngd?) har fastnat?

Du kan inte skicka tillbaka den då?
I annat fall är det bara du som kan avgöra om det är värt att öppna den.

Öppnar du den så lär du inte kunna reklamera den!

Kan du andas kan du dö.

Svetsare
3 150 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
#12
Jag köpte ju den tekniskt sett begagnad   roll


Men _Wallis_ :    Hur pressade du tillbaka nålen?  Bara mixtrade och pulade lite eller?     För nålen sitter ju på insidan på utsidan.............xD    Asså det är ju plastskiva framför och plasttavla bakom  :S
Senast redigerat av ZonaX (25 oktober 2008)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

SKÅNING
1 215 Inlägg
25 oktober 2008
#13
tror wallis menade ifrån baksidan på mätaren så fans det ett håll på hans som han kunde få in något i, alltså utan att öppna mätaren

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

4 506 Inlägg
25 oktober 2008
#14
alexm- skrev:
tror wallis menade ifrån baksidan på mätaren så fans det ett håll på hans som han kunde få in något i, alltså utan att öppna mätaren

Det stämmer bra, Jag forumlerade mig lite kasst där kanske.
På baksidan av min GIK Turbo mätare så finns det ett hål för
att montera lampan i, Där igenom kunde jag testa att pressa
på fjädern/"mockapären" lol Och se vilket håll mätaren reagerade
åt, Sedan tryckte jag till försiktigt och höll på så tills nålen stod rätt.
Efter det testade vi mätarn för att se att den ej visade fel och det
gjorde den inte, Så det funkar iafa att trixa lite md GIK mätarna.

Kan du andas kan du dö.

Svetsare
3 150 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
#15
Fråga mig inte hur..............men lyckades tydligen komma åt nån snurr-grej på insidan genom ett hål på baksidan (liksom _Wallis_). Och lyckades dra tillbaka nålen ca 0.10 bar  smile      Blir till att snurra och snurra kvällen lång  smile


http://img241.imageshack.us/img241/1452/20081025704rk4.jpg



Tack:  _Wallis_  med flera.
Senast redigerat av ZonaX (25 oktober 2008)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

SKÅNING
1 215 Inlägg
25 oktober 2008
#16
ZonaX skrev:
Fråga mig inte hur..............men lyckades tydligen komma åt nån snurr-grej på insidan genom ett hål på baksidan. Och lyckades dra tillbaka nålen några millimeter  smile      Blir till att snurra och snurra kvällen lång  smile


http://img241.imageshack.us/img241/1452 … 704rk4.jpg

bra att det går ju, lycka till men akta så du inte blir snurrig!! lol

Men vad är det för knapp (ser ut som det) till höger under texten?
Senast redigerat av alexm- (25 oktober 2008)

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig

Svetsare
3 150 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
#17
HAHAHA    tack  tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

4 506 Inlägg
25 oktober 2008
#18
alexm- skrev:
ZonaX skrev:
Fråga mig inte hur..............men lyckades tydligen komma åt nån snurr-grej på insidan genom ett hål på baksidan. Och lyckades dra tillbaka nålen några millimeter  smile      Blir till att snurra och snurra kvällen lång  smile


http://img241.imageshack.us/img241/1452 … 704rk4.jpg

bra att det går ju, lycka till men akta så du inte blir snurrig!! lol

Men vad är det för knapp (ser ut som det) till höger under texten?

Det är nog en varningslampa lr ngt? Om det skulle skena tongue

NP! Bara skoj att hjälpa till lite!
Trevlig helg

Kan du andas kan du dö.

Svetsare
3 150 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
#19
Den knappen på det svarta fältet där det står motorsport?   det är så man kan byta mellan 7 olika belysnings fäger  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Svetsare
3 150 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
#20
Nära nu  smile


http://img224.imageshack.us/img224/918/20081025706pn5.jpg



Lägger upp bilder imorrn eller va det blir när den är monterad  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX


Sök