3080
Sök

HID-Conversionkit på en Audi A4 -00 (Dimljus). Hjälp med montering!

I brist på annat :)
526 Inlägg
24 oktober 2008
Trådstartare
#1
Jag köpte ett HID-Conversionkit hos VVME:
http://vvme.com/product/detail-20023.html

Så tänkte montera det idag men problemet var när jag monterade bort dimljuset så märkte jag att det inte fanns kontakter som jag behövde..... Sett många som monterat xenon i dimljusen, så undrar helt enkelt hur jag ska montera det?

Har jag fel conversionkit?

Hur monterade jag ni era kit???

Ursäkta mina luddiga frågor  tongue

Edit:
Efter lite forskning mäkte jag att det fanns adaptrar till ballasten. Kollade på xenonkungen.se men frågan är vilken jag ska ha för att montera mina HID's i dimljusen?

#1: http://www.xenonkungen.com/se/art/strom … versal.php
#2: http://www.xenonkungen.com/se/art/stromkabel-1-ket.php
Senast redigerat av nuffe (24 oktober 2008)

jobbar påre
751 Inlägg
24 oktober 2008
#2
Alltså vi tar det från början. du har beställt från www.vvme.com? exakt samma som jag har. du har inhandlat rätt sockel hoppas jag?.

då är det inte såå svårt ..du tar ut orginal lampan från dimljuset (finns en drös olika metoder beroende biltyp) när du gjort detta så sätter du dit xenon lampan.och på den så sitter det två stift. dessa passar på gamla lampans kontakt. så plugga i dem dära.(tejpa så de inte kan lossna och gå ihop). sedan sätter du fast balastern på så kallt ställe som möjligt. pluggar i alla kablar (kablarna från balastern till lampan+kabeln som går från strömkontakten till balastern) sen äre bara tuta och köra.

om inte lamporna tänds så testa switcha stiften i orginalkontakten så du inte har omvända poler. det är grymt simpelt

(ett råd.kolla inte på beskrivningen;) du blir bara snurrig av den:D)

men såhär har då jag gjort. funkar utmärkt.

P.S du behöver inga adaptrar om du har rätt lampa då stiften är anpassade efter lampans stift.


edit: du kan adda mig så kan ja göra en fin ritning åt dig så äre kanske lättare å förstå:) pro_fxr@2b2d.se
Senast redigerat av Pro_fxr (24 oktober 2008)


I brist på annat :)
526 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
#3
Pro_fxr skrev:
Alltså vi tar det från början. du har beställt från www.vvme.com? exakt samma som jag har. du har inhandlat rätt sockel hoppas jag?.

då är det inte såå svårt ..du tar ut orginal lampan från dimljuset (finns en drös olika metoder beroende biltyp) när du gjort detta så sätter du dit xenon lampan.och på den så sitter det två stift. dessa passar på gamla lampans kontakt. så plugga i dem dära.(tejpa så de inte kan lossna och gå ihop). sedan sätter du fast balastern på så kallt ställe som möjligt. pluggar i alla kablar (kablarna från balastern till lampan+kabeln som går från strömkontakten till balastern) sen äre bara tuta och köra.

om inte lamporna tänds så testa switcha stiften i orginalkontakten så du inte har omvända poler. det är grymt simpelt

(ett råd.kolla inte på beskrivningen;) du blir bara snurrig av den:D)

men såhär har då jag gjort. funkar utmärkt.

P.S du behöver inga adaptrar om du har rätt lampa då stiften är anpassade efter lampans stift.


edit: du kan adda mig så kan ja göra en fin ritning åt dig så äre kanske lättare å förstå:) pro_fxr@2b2d.se

Det var så jag försökte göra utan resultat. Kontakten som är kopplad till dimljuset passar inte, what so ever på någon kontakt som ligger med i paketet från vvme. Det är finns inga stift på lampan eftersom, enligt intruktionen från VVME så ska ska man bara ansluta den vanliga strömmen som gick till dimljuset (som jag fattade det). Och när jag skulle koppla in allt så kom passade inte kontakten till dimljuset till ballasten. Annars så förstår jag hur jag ska koppla. Om man jämnför kittet jag köpte och liknande kit på xenonkungen.se så ser dem i princip lika ut förutom att det sitter någon adapter eller någon specialkontakt på strömanslutningen på ballasten.

Jag har rätt lampa, H7 på xenonet och H7 i dimljuset. Lampan i kittet är dess utom skyddad med gummi så stiften är ju tätade. Men jag är rätt ute i att man ska använda dimljus-strömmen till ballasten direkt?


Sök