3485
Sök

Baslåde hjälp : Porta en sluten låda. (Bild finns)

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
#1
Är som så att jag förut bögg en låda för 3st 12or  till en nissan 200sx s13 men nu har planerna ändrats och dom åkte ned i forden istället. Men jag är inte riktigt nöjd med trycket.

Basarna är av märket Proson Rsw-12 och driver dom med Dls ca 12 steg på 1.33 ohm.
Baslådan är på 117,5L och ser ut som på lådan på bild 1.
Det jag tänkte göra är att porta lådan med 3 st 4" rör som just nu är 20cm långa (tips av bror min).
Tror ni det går att göra så utan att det börjar låta dåligt?
Eller rekomenderar ni att göra en ny låda för att porta?
https://www1.garaget.org/gallery/archive/33189/490852_bt00u7.jpg
Bilden sedd ovanför.
Senast redigerat av Streethawk (27 oktober 2008)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
27 oktober 2008
#2
Här är parametrarna på basarna, om det är denna du har 3st av: http://www.fynda.se/index.php3?prodid=1618


FS 37.0658 Hz VAS 50.4462 L RE 4.0000 Ohm
QMS 7.6209 QES 1.5692 QTS 1.3012
B×l 9.2414 T×m dBSPL 84.1635 SD 0.0531 m2
CMS 0.1282 mm/N MMS 143.8586 g RMS 4.3962 OhmM
CAS 3.61E-7 m5/N MAS 51.03 kg/m4 RAS 1560 OhmA
CMES 1684.4530 mF LCES 10.9454 H RES 19.4265 Ohm
RAT 9134 OhmA RMT 25.7472 OhmM MMD 136.9344 g
ZMIN 4.5876 Ohm ZMAX 23.4265 Ohm ZAVG 21.8149 Ohm
h0 0.1572 % L1kHz 2.4178 mH L10kHz 0.9059 mH

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
27 oktober 2008
Trådstartare
#3
-Mackan- skrev:
Här är parametrarna på basarna, om det är denna du har 3st av: http://www.fynda.se/index.php3?prodid=1618

Jupp, dom basarna man har.


FS 37.0658 Hz VAS 50.4462 L RE 4.0000 Ohm
QMS 7.6209 QES 1.5692 QTS 1.3012
B×l 9.2414 T×m dBSPL 84.1635 SD 0.0531 m2
CMS 0.1282 mm/N MMS 143.8586 g RMS 4.3962 OhmM
CAS 3.61E-7 m5/N MAS 51.03 kg/m4 RAS 1560 OhmA
CMES 1684.4530 mF LCES 10.9454 H RES 19.4265 Ohm
RAT 9134 OhmA RMT 25.7472 OhmM MMD 136.9344 g
ZMIN 4.5876 Ohm ZMAX 23.4265 Ohm ZAVG 21.8149 Ohm
h0 0.1572 % L1kHz 2.4178 mH L10kHz 0.9059 mH

Såna parametrar förstår jag mig inte på tyvär hmm kanske någon annan som är mer insatt i sådant kan förklara lite närmre?
Senast redigerat av Streethawk (27 oktober 2008)

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

21 761 Inlägg
27 oktober 2008
#4
De där basarna passar inte i basreflexlåda, det är sluten låda som gäller.

2 665 Inlägg
27 oktober 2008
#5
OJ oj vilket högt qts värde. Sluten är det som gäller. Ca 150liter per bas. (vild gissning)
Du har nu under 40liter/st.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!


Sök