3486
Sök

12" hemmabyggd låda, tips?

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
27 oktober 2008
#21
Thedriftking skrev:
BMTech skrev:
Skippa den basen totalt det är ren skrot.
Och sen tänker du lite baklänges när du ska handla.
Som jag rekommenderade innan så rekommenderade jag ett steg som orkade driva basen.
Inte en dyr bas och ett billigt steg.
Det jag rekommenderade kommer funka kanon ihop.
Vill du ha en bättre bas så välj mutant x serien men köp inte det billigaste steget då.

ok, ska leta upp något bra steg och bas och sen lägger jag upp det och ser om ni tycker det är bra

Edit; har blekingebilradio.se bra frakt priser? och är dom snabba att leverera det?

Jo dom ska ha bra frakt och om jag inte minns fel hade dom enhetsfrakt oxå så det blir nog bra med det.
Skulle du inte bli nöjd kan jag åka ner till jimmie och bita han i knäskålen big_smile
"jimmie är en stor gosse tongue"

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Thedriftking
27 oktober 2008
Trådstartare
#22
BMTech skrev:
Thedriftking skrev:
BMTech skrev:
Skippa den basen totalt det är ren skrot.
Och sen tänker du lite baklänges när du ska handla.
Som jag rekommenderade innan så rekommenderade jag ett steg som orkade driva basen.
Inte en dyr bas och ett billigt steg.
Det jag rekommenderade kommer funka kanon ihop.
Vill du ha en bättre bas så välj mutant x serien men köp inte det billigaste steget då.

ok, ska leta upp något bra steg och bas och sen lägger jag upp det och ser om ni tycker det är bra

Edit; har blekingebilradio.se bra frakt priser? och är dom snabba att leverera det?

Jo dom ska ha bra frakt och om jag inte minns fel hade dom enhetsfrakt oxå så det blir nog bra med det.
Skulle du inte bli nöjd kan jag åka ner till jimmie och bita han i knäskålen big_smile
"jimmie är en stor gosse tongue"

läste nu att dom typ tar 125 kr i frakt + ca 50 kr om man inte betalar med kort. var köpte du dina saker?

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
27 oktober 2008
#23
DNbilradio.se brukar jag handla av.
Allt som är till projektbilen står om i projektråden.
Länk finns i min signatur.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

Thedriftking
27 oktober 2008
Trådstartare
#24
BMTech skrev:
DNbilradio.se brukar jag handla av.
Allt som är till projektbilen står om i projektråden.
Länk finns i min signatur.

ok,

Thedriftking
27 oktober 2008
Trådstartare
#25
jo en fråga till, måste man ha en Anslutningspanel när man gör och kopplar in basen till slutsteget? eller kan man dra kabeln direkt från basen till slutsteget? och man kopplar väll bara in el till slutsteget och inte till basen?? som sagt är en nybörjare och man måste ju börja nån gång smile
Senast redigerat av Thedriftking (27 oktober 2008)

21 761 Inlägg
27 oktober 2008
#26
Det underlättar ju både montering och bortmontering av baslådan ifall man har anslutningspanel på lådan, men man måste ju inte ha en sån panel om man inte vill. Dock gäller det att få helt tätt i genomföringshålet där kablarna går ut ifrån lådan om man väljer att inte ha anslutningspanel.

All el dras till slutsteget, inte till basen, stämmer bra det. smile

Thedriftking
28 oktober 2008
Trådstartare
#27
Drönirettab skrev:
Det underlättar ju både montering och bortmontering av baslådan ifall man har anslutningspanel på lådan, men man måste ju inte ha en sån panel om man inte vill. Dock gäller det att få helt tätt i genomföringshålet där kablarna går ut ifrån lådan om man väljer att inte ha anslutningspanel.

All el dras till slutsteget, inte till basen, stämmer bra det. smile

ok, då vet jag smile

Fire And Silk
2 254 Inlägg
28 oktober 2008
#28
Thedriftking skrev:
Drönirettab skrev:
Det underlättar ju både montering och bortmontering av baslådan ifall man har anslutningspanel på lådan, men man måste ju inte ha en sån panel om man inte vill. Dock gäller det att få helt tätt i genomföringshålet där kablarna går ut ifrån lådan om man väljer att inte ha anslutningspanel.

All el dras till slutsteget, inte till basen, stämmer bra det. smile

ok, då vet jag smile

Jag kan medela att en anslutningspanel finns att köpa på Biltema.se för en billig peng smile

Sidan 63|ArikelNR 35-756   Pris 29:90:- Den finns med 4 eller 2 terminaler.               http://biltema.ecbook.se/biltema/se/   

Mvh Markus
Senast redigerat av -Mackan- (28 oktober 2008)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.


Sök