6196
Sök

stöldbultar

One Man Clan
4 287 Inlägg
28 oktober 2008
Lindmark_89 skrev:
Någon som vet ett bra sätt att kränga av fälgar med stöldbultar om man inte har hylsan till bultarna?
Spårlöst borta den lille rackaren..

Pratar vi volvo orginal låsbult ?

i så fall åk till närmaste verkstad för svetsning å hoppas på att din fälgar inte skadas :p

243 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
Xuri skrev:
Lindmark_89 skrev:
Någon som vet ett bra sätt att kränga av fälgar med stöldbultar om man inte har hylsan till bultarna?

Pratar vi volvo orginal låsbult ?

i så fall åk till närmaste verkstad för svetsning å hoppas på att din fälgar inte skadas :p

nää de e ju dessvärre inte de..så oddsen för att en vanlig verkstad har en hylsa som passar mina bultar är nog obefintliga

Friskt satsat, hälften vunnet;)

One Man Clan
4 287 Inlägg
28 oktober 2008
mja men är de inte volvo orginal så lär de inte vara några problem smile

har slagit bort rätt många pirat/uddamärkes låsbultar å de har aldrig varit några problem... är bara volvo orginal som man inte får bort utan svets  tongue

å nä jag ger inte heller några tips...

åk te nån kunnig verkstad dom kanske kan lösa de till dig lite smidigt å billigt...räkna dock me att dom inte står för eventuella skador

3 059 Inlägg
28 oktober 2008
Var har du köpt bultarna då?
Där kan du nog få tag i en som passar igen..

CNC operatör
280 Inlägg
28 oktober 2008
svets på en mutter och dra väck dom ? Brukade vi göra på mitt förra jobb smile

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra

* Klåpare
1 718 Inlägg
28 oktober 2008
Lånar tråden lite om det går bra... tongue

Köpte nya vinterhjul och fick med hjulmuttrar, samtliga med slät utsida och invändig torx på toppen. Är det bra grejer eller är det risk för att man drar sönder "torx-tänderna" efter ett tag så jag hamnar i samma situation som trådskaparen...?

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

865 Inlägg
28 oktober 2008
Lindmark_89 skrev:

Finns flera sätt att få bort dom.. hade du haft bild hade jag kunnat säga hur jag hade gjort

Sök