6263
Sök

Rails till Volvo kombis

Yellow bug!
1 640 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
#1
Är otroligt sugen på att montera rails på min kombi, då jag tycker det är snyggt.

Men märkt att det finns så många olika sorters rails, någon som vet lite vad som passar på vilka modeller?

Dessa, som verkar sitta på tidigare 745:or, har lite enklare stil, ungefär som handtag och bakluckehandtag/torkare osv.. Och slutar väldigt "tidigt". Är inte så långa?
http://195.149.144.149/images/55/5563667410.jpg

Sen har vi ju dessa, som verkar vara lite tjockare, ungefär som 960handtag, sitter typ på V90in, dessa är lite snyggare i formen, samt går lite längre fram?

http://195.149.144.149/images/74/7417771354.jpg


Men så nyare V70 och liknande, har ju rails som går hela vägen fram..

http://195.149.144.149/images/75/7561854179.jpg

Skulle ett par såna gå att modda på en 745 -90? smile

Eller vilka rails ska man välja? Vad tycker ni? De ska givetvis lackas i bilens färg.. tongue

Kommentarer såsom "rails är fult, skit i det" undanbedes, då frågan inte gäller det tongue

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Jajjemen!
1 512 Inlägg
18 juli 2008
#2
Ja skulle kört på dom mittersta.
Tycker dom är snyggare än dom första, å v70 railsen passar nog inge bra.. som du ser är inte taket plant som de är på 745/945/965, utan de bågnar lite.

Har rails på min 945, sånna tror ja blir snyggast faktiskt.
Senast redigerat av Manne (18 juli 2008)

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

Yellow bug!
1 640 Inlägg
18 juli 2008
Trådstartare
#3
Manne skrev:
Ja skulle kört på dom mittersta.
Tycker dom är snyggare än dom första, å v70 railsen passar nog inge bra.. som du ser är inte taket plant som de är på 745/945/965, utan de bågnar lite.

Har rails på min 945, sånna tror ja blir snyggast faktiskt.

Jo, men hade velat ha såna långa rails som går hela vägen. Men för enkelhetens skull blir det nog 960/V90/945(?), för de e dem jag är mest inne på smile

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Brodar'n Maffia!
184 Inlägg
29 oktober 2008
#4
passar på och lånar tråden lite...

är det svårt att montera rails? jag skulle kunna tänka mig att det är ett litet pilljobb, och sen att plocka ur innertaket har jag hört inte ska vara så skoj. någon som har provat och kan ge tips?

...tror jag, är dock inte helt 100...


Sök