5163
Sök

Saab 9-5 08 Aero kombi går det att få den i etanolversion????

319 Inlägg
13 juni 2008
Trådstartare
Hej allihopa jag undrar om det går att få den i etanol någon som vet? Tacksam för svar ha de bra allihopa //Dennis

8 928 Inlägg
13 juni 2008
Ja

Fotograf på Tierp iDag

2 079 Inlägg
13 juni 2008
jepp

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

319 Inlägg
13 juni 2008
Trådstartare
Direkt från fabrik eller är det nåt man måste fixa i efterhand??

355 Inlägg
13 juni 2008
Hej!

Om jag har fattat det rätt så är alla Saab motorer nu mera av Biopower typ. Dock är jag inte säker.

Annars kan både Maptun el Nordic fixa en konvertering.

Mvh Jonas

Mvh Jonas

1 019 Inlägg
13 juni 2008
9-5 Aero finns inte som Biopower från fabrik.

2 079 Inlägg
13 juni 2008
MrLila skrev:
Maptun el Nordic

och säkert nått annat företag kan fixa det

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.

757 Inlägg
13 juni 2008
bsr har väl oxå etanol konvertering. men tror dom bara instalerar de på  de på bilar direkt från hallen (om jag inte minns fel)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
13 juni 2008
Garfield skrev:
9-5 Aero finns inte som Biopower från fabrik.

Precis, det är lite sådär småviktigt att skilja på vanliga 9-5 och Aero:n tongue

Alla modeller av 9-5 kan beställas med BioPower-motor *utom* just Aero:n. Där är det bara vanlig 98-oktan som gäller för hela slanten.

Men som det sagts innan så kan tex MapTun enkelt fixa en etanolkonvertering samtidigt som du råkar få lite fler hästar wink

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

355 Inlägg
13 juni 2008
Mackanol skrev:
MrLila skrev:
Maptun el Nordic

och säkert nått annat företag kan fixa det

jo, BSR

smile

Mvh Jonas

6 170 Inlägg
13 juni 2008
Här har du tex MapTuns första etanol-steg för en 9-5 -08 kostar ju 12,7K men då får du ju etanolkonvertering och 285Hk/440Nm.

Att bara etanolkonvertera utan att trimma är ju mycket billigare (men också mycket tråkigare wink).

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

562 Inlägg
31 oktober 2008
Jag har sett en 9-5 -08 eller -09 med beteckningen "aero" samt "biopower" på bakluckan, vilken motor som sitter i har jag ingen aning om .....någon som vet?

9-5 Aero Sedan -05

2 164 Inlägg
1 november 2008
Dom bipower Aero är ju bara den 2,3T med 185hk i bensin variant och 210hk i etanol så de är inte den äkta aeron.
Skulle bara välja Nordic eller Maptun för etanol konvertering om de vore min bil.
Dom är stört på saab och dom man ska välja för dom vet vad dom håller på med.
Alla trim företag gör inte de till just Trionic.

MVH

F

6 170 Inlägg
1 november 2008
micke-opel skrev:
Jag har sett en 9-5 -08 eller -09 med beteckningen "aero" samt "biopower" på bakluckan, vilken motor som sitter i har jag ingen aning om .....någon som vet?

Behöver ju inte vara en bil som rullat ut från fabriken med det emblemet, kan ju bara vara någon som etanolkonverterat sin Aero och köpt ett biopower-emblem på saab.

OT: På min kommer det att sitta "Aerosport" när jag är klar då jag hittat ett ganska ovanligt 9-3 vector emblem i england som bara satt på vissa 9-3 vector mellan -04 och -06 big_smile

341 Inlägg
1 november 2008
Saab 9-3 finns som Aero med Biopower, men det är bara 2,0T på 200hk i den.....

562 Inlägg
1 november 2008
Jo, men saken är att det är en fabriksny bil som kom in till verkstan där jag praktiserar för montering av bakvinge :p Kan det vara något slags exteriör/interiör paket med 210 etanolmotorn... Kanske :p

9-5 Aero Sedan -05

562 Inlägg
1 november 2008
Kan väl vara något liknande fast på 9-5:an...

9-5 Aero Sedan -05

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
1 november 2008
micke-opel skrev:
Jo, men saken är att det är en fabriksny bil som kom in till verkstan där jag praktiserar för montering av bakvinge :p Kan det vara något slags exteriör/interiör paket med 210 etanolmotorn... Kanske :p

Varför frågar du inte ordinare personal om det då? Vad jag vet så kan du köpa 9-5 Aero med allt vad det innebär eller låta bli och helt enkelt köpa en Vector med biopowersnurran om man fortfarande vill ha en sportigare bil.

Jag har dock inget annat svar på frågan än att du har fått dig om bakfoten på någon front.
Senast redigerat av TenZer (1 november 2008)

Rock'n Roll

2 164 Inlägg
1 november 2008
De är en 210 hk etanol eller om de va 220hk etanol motor i den och sen ett stylings paket.
De är ju som 9-3ss/sc med diseln som aero.

MVH

F

562 Inlägg
1 november 2008
Hm jo men tänkte inte på det då, utan bara nu i efterhand. Och att fråga dom vorre ju lättaste sättet att få reda på saken, eller varför inte Saabs hemsida.

9-5 Aero Sedan -05

Sök