3430
Sök

Varningslampor / Generatorkol

8 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
#1
Tja!

När jag var ute och åkte lite för någon vecka sedan så började plötsligt i princip alla varningslampor på panelen att lysa/glappa. Jag ringde en polare som först sa att han trodde de var nån jord kabel som hade börjat glappa. Men efter en närmare titt konstaterade han att det var något med Generatorn.

Blev instruerad att åka till biltema och köpa något som kallas Generatorkol(?).

Så idag kom dagen när jag skulle byta skiten. Allt gick fint, var ju faktiskt inte så svårt. Allt passade osv. Men när jag sedan startade bilen för att kolla att allt var som de skulle så lös vafandennuheter- varningslampan på instrumentbrädan. Ni vet den där som talar om när det finns en lampa som inte fungerar. En glödlampa med ett kryss över i alla fall..

Har jag gjort nått knas? Något man kan göra för att testa vad som är fel?


Tack på förhand smile

just de, en Volvo 440 är det, kan ju vara relevant haha.
Senast redigerat av Mercedes200 (1 november 2008)

Forummoderator
26 678 Inlägg
1 november 2008
#2
..är det inte bara så enkelt att en glödlampa har gått sönder?
Kollat alla lampor?
Ingen säkring som gått?
Hade du lös batteripolerna medan du jobbade?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

8 Inlägg
1 november 2008
Trådstartare
#3
Hade inte lös batteripolerna nej. Men verkade funka nu. Lös inte i vilket fall smile Haha

Forummoderator
26 678 Inlägg
1 november 2008
#4
Mercedes200 skrev:
Hade inte lös batteripolerna nej. Men verkade funka nu. Lös inte i vilket fall smile Haha

Haha kanske var lättlöst problem då smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.


Sök