3637
Sök

Ljud bygge i a4 sedan

opelmtx
2 november 2008
Trådstartare
#1
Någon som som har något tipps hur jag ska göra? ska få in 3 st MDS Fanatic Digital FD10 och
2 st MDS Dynamic DS400RS 15"
Vet att det blir 2 lådor men hur gör djur roll

2 665 Inlägg
2 november 2008
#2
Du ska alltså mosa in 3st 10" och 2st 15" i en sedan med plåt i hatthyllan och troligen i ryggstödet också.

Sätt en vägg bakom ryggstödet på framstolarna och montera basarna där. När det sitter någon i basätet sitter de i baslådan! hahahahahahahahaaaa

Allvarligt talat varför ska du ha in allt det där?? Ska du tävla i (O)ljudtryck så köp en lämplig bil.

Annars monterar du 2st 10" i 90graders vinkel (45gr från baksätet) bakom skidluckan och plockar bort skidsäckar och andra plastdelar där. Så basarna kan spela in i kupen.

Eller så blir det bandpass låda med rör upp i hatthyllan. Men bandpass lådor kan bli lite större, men 3st 10" borde få plats.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

opelmtx
2 november 2008
Trådstartare
#3
Rickard-v skrev:
Du ska alltså mosa in 3st 10" och 2st 15" i en sedan med plåt i hatthyllan och troligen i ryggstödet också.

Sätt en vägg bakom ryggstödet på framstolarna och montera basarna där. När det sitter någon i basätet sitter de i baslådan! hahahahahahahahaaaa

Allvarligt talat varför ska du ha in allt det där?? Ska du tävla i (O)ljudtryck så köp en lämplig bil.

Annars monterar du 2st 10" i 90graders vinkel (45gr från baksätet) bakom skidluckan och plockar bort skidsäckar och andra plastdelar där. Så basarna kan spela in i kupen.

Eller så blir det bandpass låda med rör upp i hatthyllan. Men bandpass lådor kan bli lite större, men 3st 10" borde få plats.

Varför jag vill ha det? det är udda lol Skälv har jag fundrat på om man ska bygga en basreflex låda med rör och basar upp igenom hatt hyllan sedan 15 tummarna bakåt

MR
295 Inlägg
3 november 2008
#4
Det är udda ja.. men du bygger för alla andra om du bygger som du tänkt.. o ljud är väl i första hand för en själv?

opelmtx
3 november 2008
Trådstartare
#5
henkz skrev:
Det är udda ja.. men du bygger för alla andra om du bygger som du tänkt.. o ljud är väl i första hand för en själv?

Jo är ju lite kluven vet att det är en sedan och ingen toppen bil att bygga ljud i men det måste ju gå

2 665 Inlägg
3 november 2008
#6
Monteran 15" bakåt i bagaget, ungefär som att ställa hemmabiobasen i garderoben och tro att det ska låta bra.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

opelmtx
3 november 2008
Trådstartare
#7
Rickard-v skrev:
Monteran 15" bakåt i bagaget, ungefär som att ställa hemmabiobasen i garderoben och tro att det ska låta bra.

Då kommer jag till frågan som jag stälde längst upp

2 665 Inlägg
3 november 2008
#8
Enda lösningen är väl en massa bandpasslådor. Eller så svetsar du förstärkningar och sedan sågar hål för 3st 10" i hatthyllan.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

21 761 Inlägg
3 november 2008
#9
Undrar hur det skulle bli om 15" spelar upp till tex 40 Hz och att 10" spelar från 40-80 Hz. Men då får man nog försöka sätta 15" i bandpasslåda och 10" i sluten låda. Tar ju mycket plats hur man än gör förstås. smile


Sök