3548
Sök

Mds Fanatic 5,25" ... något att ha ?

730 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
hejsan.. sitter nu lite i skiten.. sad köpte för sisodär 2 månader sedan 4 nya högtalare från gas.. de 5,25orna med separata diskanter.. och funderar nu på att köpa nya högtalare... eftersom dessa jag har är sprängda (iaf de främmre) någon som vet exakt hur man kan kolla om alla är detta ?... då jag har mds genom allt just nu förutom högtalarna så tänkte jag att ja köper nya högtalare där också..
dock så kan jag få tag på ett par Mds fanatic 5,25or begagnade för en billig peng.. (min bror som haft dem så vet hur de är spelade) är det värt att lägga säg en 200 på de begagnade och 749 :- på ett par nya och sätta fram ?...

Vill gärna ha din åsikt.. eller om du vet något bättre för samma prisklass..

Säger som såhär är inte ute efter något värsting.. bara prisvärda grejer i den prisklassen wink

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
4 november 2008
Mds är inte prisvärt någonstans om det inte är grejjer för 2k o uppåt!
Skulle satsa på Infinity 5.25! Låter kalas rent o fint!
Gas är bättre! Dock så är det ju sånna här små summor tror inte ens att biltemas är sämre smile

C H E V R O L E T <3

730 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
Gas är bättre! Dock så är det ju sånna här små summor tror inte ens att biltemas är sämre smile

Det där att det inte är prisvärt under 2k får jag nog säga emot.. jag har 2 fanatic basar och jag tycker dessa lirar bättre o bättre för var dag.. o ändå gav jag inte mer än 1000 för båda två.. det är självklart vart men själv sätter gränserna.. men menar om dessa håller en standard gent emot priset ?

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

Avstängd
399 Inlägg
4 november 2008
haha vem sa att fanatic högtalarna inte är bra, ?????, dem spelar sjukt mycket bättre än biltemas, gas och infinity, tycker lätt att du ska köpa dem, har digital fanatic red edition, bästa nånsin

[img]http://www.garaget.org/images/small_logo.gif[/img]

730 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
KoSoVaR skrev:
haha vem sa att fanatic högtalarna inte är bra, ?????, dem spelar sjukt mycket bättre än biltemas, gas och infinity, tycker lätt att du ska köpa dem, har digital fanatic red edition, bästa nånsin

Dessa är också digital... men måste man inte ha ett digital slutsteg för att det ska vara digital signal ? Men nu känns det genast mycket bättre wink får bli ett par sånna big_smiletongue
då har jag ju både bas och högtalare i samma serie wink

Fölkesberg Racing =)

ElectroRaggare
886 Inlägg
4 november 2008
Inget större fel på MDS, folk gillar att klaga på biltema och MDS. Så man får lyssna på folk med en glimt i ögat.  *sorry - Örat.. menar jag ju wink

Chevrolet Tahoe -99 4x4, Mad Max edition.
Cjecrolet Impala -66, lowrider.
Tesla Model S -17, A-B bilen.

Designer.
1 260 Inlägg
4 november 2008
Är alla högtalarna trasiga eller dom främre? Är dom bak ok så behöver du ju bara köpa 2 st nya(av din bror om dom är ok), ha då kit systemet fram och koax bak. Där har du spart in 500-600kr, lägg dom pengarna på att dämpa bilen, kommer bli ett lyft i ljudet "bara genom att dämpa"! Plus att man slipper massa skrammel.

Om du nu inte redan har dämpat dvs. Lycka till!

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

730 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
MIKK0 skrev:
Är alla högtalarna trasiga eller dom främre? Är dom bak ok så behöver du ju bara köpa 2 st nya(av din bror om dom är ok), ha då kit systemet fram och koax bak. Där har du spart in 500-600kr, lägg dom pengarna på att dämpa bilen, kommer bli ett lyft i ljudet "bara genom att dämpa"! Plus att man slipper massa skrammel.

Om du nu inte redan har dämpat dvs. Lycka till!

Hur kan jag med säkerhet veta om de där bak är ok ? Finns det något sätt jag kan ta ur och lyssna på enskilda högtalare ?...

Det hade vart fint för som ni säger så sparar man en hel del...

och jag har redan isolerat alla dörrarna utom bagagen.. skall köpa en isoleringsmatta till wink

Fölkesberg Racing =)

Designer.
1 260 Inlägg
4 november 2008
Vet inte vad du har för HU, men på man brukar kunna ställa in ljudet fram/bak separat. Finns inte möjligheten till det ut med kablarna till framsystemet och kör bara bak. stäng av baslådan med så hör du lättare : )

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

730 Inlägg
5 november 2008
Trådstartare
MIKK0 skrev:
Vet inte vad du har för HU, men på man brukar kunna ställa in ljudet fram/bak separat. Finns inte möjligheten till det ut med kablarna till framsystemet och kör bara bak. stäng av baslådan med så hör du lättare : )

Tackar tackar wink det kan jag ju göra.. skall ja träda in där jag aldrig har vart wink i baksätet:D

Fölkesberg Racing =)

1 435 Inlägg
5 november 2008
Shallie skrev:
KoSoVaR skrev:

Dessa är också digital... men måste man inte ha ett digital slutsteg för att det ska vara digital signal ? Men nu känns det genast mycket bättre wink får bli ett par sånna big_smiletongue
då har jag ju både bas och högtalare i samma serie wink

Signalen är inte digital.. En högtalare kan inte behandla ettor och nollor. Går bra med vilket steg som helst.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
5 november 2008
Shallie skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Det där att det inte är prisvärt under 2k får jag nog säga emot.. jag har 2 fanatic basar och jag tycker dessa lirar bättre o bättre för var dag.. o ändå gav jag inte mer än 1000 för båda två.. det är självklart vart men själv sätter gränserna.. men menar om dessa håller en standard gent emot priset ?

Mvh // Charlie

Jag inte nämt att dom dom gör dåliga basar!
Dock så är hållbarheten totalt värdelös i mds billigare grejjer!
Ja jag vet vad jag pratar om då jag själv rökt ihop ett par mds basar!
Bla en Fanatic dock ej digital!
Ska man har något riktigt bra från mds så får man betala svindyrt .
Mds , Gas är oftast ett " första biljluds paketet " o duger för det.
Sen blir man mer o mer kräsen!
För mig är Mds som biltema.
Mds gör ju inga egna prylar. Mds köper bara en massa kina grejjer o fäster MDS märket på dom!

C H E V R O L E T <3

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
5 november 2008
Absolut inget fel på fanatic 5,25or!! Har själv dom i min lilla Peugeot......

1 338 Inlägg
5 november 2008
Children-Of-Bodom skrev:
Shallie skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Mvh // Charlie

Jag inte nämt att dom dom gör dåliga basar!
Dock så är hållbarheten totalt värdelös i mds billigare grejjer!
Ja jag vet vad jag pratar om då jag själv rökt ihop ett par mds basar!
Bla en Fanatic dock ej digital!
Ska man har något riktigt bra från mds så får man betala svindyrt .
Mds , Gas är oftast ett " första biljluds paketet " o duger för det.
Sen blir man mer o mer kräsen!
För mig är Mds som biltema.
Mds gör ju inga egna prylar. Mds köper bara en massa kina grejjer o fäster MDS märket på dom!

precis som alla andra märken!! tongue wink

90% av då saker går sönder är för att det är dåligt instalerrat , för lite effekt eller dyl ...

Fanaticen låter mycket fin för pengen! smile

Mvh//

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

Sök