3672
Sök

check meddelande visas.saab 900

671 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
#1
tjena jag har en saab 900s -94 vet dock inte modellen på sid displayen. men bekymret är att
varje gång jag startar bilen så får jag ett check meddelande om att jag ska fylla på spolar vätska
fast det är fullt. och det går inte att radera det heller med clear knappen.....   så vad kan vara felet.
tack på förhand:|


"Unloaded"
1 557 Inlägg
7 november 2008
#2
The device that connects to the jar of flushing fluid to read out how much there is left of the content may be malfunctioning. Ja nej jag är lite trött, inte onykter eller liknande. Bara trött. Kort och gott: förmodligen en sensor eller dylikt till spolarvätskebehållaren som gett sig?

"When innovation meets passion!"

7 283 Inlägg
8 november 2008
#3
Prova att leta rätt på konktakten som sitter i spolarvätskebehållaren och dra ur kablarna.
Rengör och stoppa tillbaka, sen hoppas på det bästa.
Annars borde det väl vara själva givaren där som har gett upp, men kan inte tänka mig att den kostar mycket.


671 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
#4
ok får hoppas på det



Sök