4491
Sök

Montera 6,5" högtalarkit i framdörrarna på Golf 2:a

3 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Hej!

Jag håller precis på att byta högtalarsystem och stereoanläggning i min gamla Golf II:a men jag vet inte riktigt hur jag ska montera ett 6,5" högtalarkit i framdörrarna. Hur ska jag gå tillväga och vad behöver jag tänka på? Är helt grön på detta område så all hjälp uppskattas! Det ska sägas att det endast finns original 3,5" högtalare i frontpanelen för tillfället.

// Jonathan

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
10 november 2008
Man kan ju göra som jag gör i min projekttråd.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=107404
Men kanske lite krångligt om man inte gjort det innan.
Dock borde det funka att skippa plastningen och bara såga ut en skiva med hål i där och klä med lämpligt material.
Senast redigerat av BMTech (10 november 2008)

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

3 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Det verkar ju vara kanon! Jag kommer definitivt att följa ditt projekt. Men då jag inte hållt på med det här tidigare undrar jag vad det innebär att plasta? Jag kan utan tvekan göra arbetet med spånet men behöver lära mig mer före jag gör någonting mer.

Om man nu skulle skippa plastningen och endast köra med en skiva och något lämpligt material, vad tycker du att jag bör använda för grejer?

För övrigt tänkte jag även installera ett par 6.5" i hatthyllan. Måste jag bygga om den, förstärka den eller kan jag låta den vara?
Senast redigerat av Tellbe (10 november 2008)

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
10 november 2008
Material till framdörrarna kan du använda spånskiva som du målar och sen klär med lämpligt material.
Typ matta eller konstskinn.
Måla skivan innan så slipper du problem med att den drar åt sig fukt.

Hatthyllan är för vek att montera högtalare i.
Den går ju att förstärka genom att sruva en hel spånskiva under så slipper du bygga nya fästen eller klä om den.

Lycka till smile

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

3 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
Kanon! Nu blir det till att börja mäta och sen köpa spån och matta. Håller koll på ditt fortsatta bygge för att se ifall man kan få några tips smile

Tack

Sök