4566
Sök

Tips på bas som ska drivas av Kicker SX 1250.1

109 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
#1
Nån som har nå bra tips ?
Lite inne på en Kicker L7 15", eller eventuellt två 12"or av något slag.
Får inte gå över priset som 15"an har som ligger på 4,500kr cirka.

1 400 Inlägg
7 november 2008
#2
Det beror lite vad du är ute efter

Är det riktigt tung bas som kan spela sjukt högt så tycker jag att du ska ta en titt på RE sx15
Lite mer effekt hadde kanske inte gjort något med den kommer att röra på sig bra.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

109 Inlägg
7 november 2008
Trådstartare
#3
Okej, ska kolla upp lite va den ligger i för pris..

Gärna mer tips !

5 852 Inlägg
7 november 2008
#4
Impact 6716 eller varför inte RE Audio SX15D4 som i tidigare förslag

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

733 Inlägg
7 november 2008
#5
tujbo skrev:
Impact 6716 eller varför inte RE Audio SX15D4 som i tidigare förslag

Varför ska han köra steget i 2 ohm när det levererar som mest i 1 ohm? du ska ha dubbla 2 ohms spolar om du ska ha en bas!

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

5 852 Inlägg
7 november 2008
#6
Sry, upptäckte precis att de va ett SX smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

109 Inlägg
8 november 2008
Trådstartare
#7
Fler tips smile

16 197 Inlägg
8 november 2008
#8
thulle1 skrev:
tujbo skrev:
Impact 6716 eller varför inte RE Audio SX15D4 som i tidigare förslag

Varför ska han köra steget i 2 ohm när det levererar som mest i 1 ohm? du ska ha dubbla 2 ohms spolar om du ska ha en bas!

M.v.h. Emil

men bara för att de leverar mest effekt vid 1 ohm så kanske de inte låter bäst då..tongue

"Testar man inte så får man aldrig veta"

tokfrans
982 Inlägg
8 november 2008
#9
jag håller med opm SX 15D2 smile


TEAM dBAkuten
865 Inlägg
9 november 2008
#10
Hertz HX 380.4D har vi sålt i mägnder och kunderna är riktigt nöjda av deras tajta o goa bas i en liten 60L portad låda.
Eller Kicker CVX 15" om man vill ha en krafigare o djupare bas.

Steget lev över 1300W i 2ohm enligt mina mätningar.

MVH//Björn
www.dbakuten.se
Senast redigerat av dbakuten (9 november 2008)


497 Inlägg
9 november 2008
#11
med dist ja men det är knappast nåt man vill ha i ljudet.


109 Inlägg
9 november 2008
Trådstartare
#12
Audi-powah skrev:
med dist ja men det är knappast nåt man vill ha i ljudet.

Hur menar du ?

TEAM dBAkuten
865 Inlägg
9 november 2008
#13
bruhn skrev:
Audi-powah skrev:
med dist ja men det är knappast nåt man vill ha i ljudet.

Hur menar du ?

Han menar att steget gick på max o det gjorde det och då så Ökar THD (dist) värdet . Men det slutsteget låter riktigt bra även när man pressar steget på max gentemot mycket annat på marknaden.

MVH//Björn
www.dbakuten.se


109 Inlägg
10 november 2008
Trådstartare
#14
Om man skulle satsa på två 12"or istället, vilka rekomenderas då ?
Eller e de bättre o satsa på en bra för samma pris som man då får ge för två basar ?

21 761 Inlägg
10 november 2008
#15
Jag har hört dubbla Orion HP12D4 i basreflexlåda i en Volvo 854, de basarna kunde spela både djupt och högt. Kicker SX1250 ska fungera ganska bra att driva med, basarna är specade till 500WRMS men tål mer effekt.

NMI här på forumet kan ge mer råd angående basarna, PM:a honom om du vill.


Sök