får man ha a-traktor här

Mr_EmCom Med.lem
12 november 2008 · 3 759 Inlägg

@ trådskaparen och andra med traktorer här på garaget.

Är ni lite smidiga och inte skriver att frågan handlar om en traktor och ge fan i att stava som på lunarstorm så kommer ni nog få svar på frågorna.

Fast alla frågor som finns ang volvo 2, 7 och 9serien har med stor sannorlikhet redan tagits upp innan, så BÖRJA med att söka.

Ser jag en sån här tråd så måste jag bara förstöra/anmäla den

"Rubrik: 745!!!!!

hEj min atraktor startar inte vad är fel?????++

vOlVo for life!!!1111!!!1ett"

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
FireTraXX DFFL
12 november 2008 · 9 020 Inlägg

En A-traktor är inte en bil.
Det är en föredetta bil, numera en traktor.
Enda som skiljer den från de som grejar på åkrarna är utseendet och funktionen, det är ändå en traktor.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Alecci
12 november 2008 · 2 014 Inlägg

te_wik skrev:

Alecci skrev:
Förvisso sant, men nu är det så att varenda liten detalj står inte nedskriven i något slags biblisk regelbok som man får hemskickad när man blir moderator. Vi har i stort sett tillgång till samma regelverk som ordinarie användare och resterande är en tolkningsfråga.

Att i detalj beskriva varenda regel för att kunna handskas med varje uppkommen situation skulle innebära en volym i stil med just bibeln eller Svea Rikes Lag. Och att sen lära sig denna utantill?

Även vi moderatorer är - hör och häpna - vanliga, dödliga privatpersoner och därmed även individer. Vi tolkar ibland uppkomna frågor på olika sätt och åtgärdar dem därefter. Föreligger tvivel på att ett "domslut" är felaktigt så skicka i så fall ett PM till berörd moderator med begäran om att denne tar upp det tills diskussion, alternativt vänd dig till högre instans (administratör).

Jaa jag förstår det.

Allt är ju som du säger en tolkningsfråga, men dessa splittrade åsikter om vad som är godkänt eller inte kommer en dag att spåra ur, blir livliga disskusioner om varför vissa får, medans andra inte.

Mvh Tommy

I de flesta fall är vi överens om vad som gäller, och till yttermera visso brukar vi ta upp frågor vi är osäkra på i moderatoravdelningen innan vi vidtar åtgärd.

Men självklart, ett visst mått av "justitiemord" förekommer alltid, inte bara på GOrg. Inte för att vara den som är den, men de som inte trivs här ä ju i sn fulla frihet att söka sig annorstädes.

Inte ens vi moderatorer är alltid perfekta i vårt agerande, men jag kan försäkra dig om att det ofta är ett ganska otacksamt jobb man utför utan ersättning på sin fritid. Ni användare kan alltid hjälpa oss att göra ett bättre arbete genom att så gott ni kan följadet regelverk som finns och att rapportera sådana fall vi inte hr märkt eller där våra åtgärder kan tyckas orättvisa.

Det är i första hand ni användare som gör GOrg till vad det är, inte vi moderatorer. Glöm inte det!

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
ironhead volvoraggare
12 november 2008 · 4 776 Inlägg

finns det inte ett forum för sådära lgf fordon har för mig det kanske vore bra att  det låg en länk här på garaget

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
te_wik Forummoderator
12 november 2008 · 12 813 Inlägg

Alecci skrev:

te_wik skrev:

Alecci skrev:
Förvisso sant, men nu är det så att varenda liten detalj står inte nedskriven i något slags biblisk regelbok som man får hemskickad när man blir moderator. Vi har i stort sett tillgång till samma regelverk som ordinarie användare och resterande är en tolkningsfråga.

Att i detalj beskriva varenda regel för att kunna handskas med varje uppkommen situation skulle innebära en volym i stil med just bibeln eller Svea Rikes Lag. Och att sen lära sig denna utantill?

Även vi moderatorer är - hör och häpna - vanliga, dödliga privatpersoner och därmed även individer. Vi tolkar ibland uppkomna frågor på olika sätt och åtgärdar dem därefter. Föreligger tvivel på att ett "domslut" är felaktigt så skicka i så fall ett PM till berörd moderator med begäran om att denne tar upp det tills diskussion, alternativt vänd dig till högre instans (administratör).

Jaa jag förstår det.

Allt är ju som du säger en tolkningsfråga, men dessa splittrade åsikter om vad som är godkänt eller inte kommer en dag att spåra ur, blir livliga disskusioner om varför vissa får, medans andra inte.

Mvh Tommy

I de flesta fall är vi överens om vad som gäller, och till yttermera visso brukar vi ta upp frågor vi är osäkra på i moderatoravdelningen innan vi vidtar åtgärd.

Men självklart, ett visst mått av "justitiemord" förekommer alltid, inte bara på GOrg. Inte för att vara den som är den, men de som inte trivs här ä ju i sn fulla frihet att söka sig annorstädes.

Inte ens vi moderatorer är alltid perfekta i vårt agerande, men jag kan försäkra dig om att det ofta är ett ganska otacksamt jobb man utför utan ersättning på sin fritid. Ni användare kan alltid hjälpa oss att göra ett bättre arbete genom att så gott ni kan följadet regelverk som finns och att rapportera sådana fall vi inte hr märkt eller där våra åtgärder kan tyckas orättvisa.

Det är i första hand ni användare som gör GOrg till vad det är, inte vi moderatorer. Glöm inte det!

Okay, ja jag förstår ju erat dilemma inom vissa saker.

Nåja, jag tycker ni gör ett bra jobb iaf!

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Phaetoon
13 november 2008 · 8 156 Inlägg

Som påtalats innan. Om man har motorproblem i sin epa så kan man ju helt klart vända sig till Gorg och fråga om hjälp. Eller om man har el-problem. Dvs alla delar som även gäller bilar.
Men saker som handlar om att bygga om en bil till A-traktor, hur man spärrar lådor, vad för regler som gäller för A-traktorer osv, ska man helst ta på ett annat forum.

När det gäller hur vi moderatorer ser på olika saker så skrev Alecci en ganska så bra sak ovan.
Vi är olika individer och bedömmer saker och ting på olika sätt.
Till exempel så diskuterar vi ju a-traktorer i den här tråden. Vi försöker att vara så smidiga som möjligt.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Bommen Team Pro5
13 november 2008 · 313 Inlägg
Med vänliga hälsningar / Best regards
Daniel Kronvall-Pedersen
Webmaster @ Team-Overdrive.tk
http://www.team-overdrive.tk
Volvo V70 (2004)
FL3JM Inga konstigheter
13 november 2008 · 2 064 Inlägg

te_wik skrev:

_Glenne_ skrev:

te_wik skrev:

Endast bilar.

Mvh Tommy

men om han undrar över en bil då, då går det ju bra... han behöver ju inte skriva att det är en a-traktor för det är ju inte som att nånting skiljer motormässigt osv för att det är en a-traktor smile

hehe tro mig, de finns många 240/740 osv här på garaget som egentligen är traktorer, bara skylten som e borta tongue

Mvh Tommy

Det enda som skiljer en Volvo och en Epa-Volvo är skylten. wink tongue

Larsson_Power Saabvilde!
13 november 2008 · 1 708 Inlägg

FL3JM skrev:

te_wik skrev:

_Glenne_ skrev:

men om han undrar över en bil då, då går det ju bra... han behöver ju inte skriva att det är en a-traktor för det är ju inte som att nånting skiljer motormässigt osv för att det är en a-traktor smile

hehe tro mig, de finns många 240/740 osv här på garaget som egentligen är traktorer, bara skylten som e borta tongue

Mvh Tommy

Det enda som skiljer en Volvo och en Epa-Volvo är skylten. wink tongue

+1 cool

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Grundstrom Nismo
13 november 2008 · 758 Inlägg

Volvo är inget skit smile

te_wik Forummoderator
13 november 2008 · 12 813 Inlägg

FL3JM skrev:

te_wik skrev:

_Glenne_ skrev:

men om han undrar över en bil då, då går det ju bra... han behöver ju inte skriva att det är en a-traktor för det är ju inte som att nånting skiljer motormässigt osv för att det är en a-traktor smile

hehe tro mig, de finns många 240/740 osv här på garaget som egentligen är traktorer, bara skylten som e borta tongue

Mvh Tommy

Det enda som skiljer en Volvo och en Epa-Volvo är skylten. wink tongue

Nog vet jag det...

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
13 november 2008 · 5 753 Inlägg

hehe näe det är bara nånting man får för sig när dom inte gör annat än att jävlas och är tråkiga att köra lol

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Mack Forum- och sitemoderator
13 november 2008 · 26 193 Inlägg

Larsson_Power skrev:

FL3JM skrev:

te_wik skrev:

hehe tro mig, de finns många 240/740 osv här på garaget som egentligen är traktorer, bara skylten som e borta tongue

Mvh Tommy

Det enda som skiljer en Volvo och en Epa-Volvo är skylten. wink tongue

+1 cool

Sicket moget folk det finns här på garaget. Ojoj. Man blir nästan förvånad..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Larsson_Power Saabvilde!
13 november 2008 · 1 708 Inlägg

AirOne skrev:

Larsson_Power skrev:

FL3JM skrev:

Det enda som skiljer en Volvo och en Epa-Volvo är skylten. wink tongue

+1 cool

Sicket moget folk det finns här på garaget. Ojoj. Man blir nästan förvånad..

Japp. Och jag tyckte det var roligt det han skrev. Så jag sa som jag tyckte.

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Mack Forum- och sitemoderator
13 november 2008 · 26 193 Inlägg

Larsson_Power skrev:

AirOne skrev:

Larsson_Power skrev:

+1 cool

Sicket moget folk det finns här på garaget. Ojoj. Man blir nästan förvånad..

Japp. Och jag tyckte det var roligt det han skrev. Så jag sa som jag tyckte.

Mjo, jag kan tänka mig det. Men det är fruktansvärt roligt att få det upptryckt i ansiktet varenda gång en Volvo nämns i en tråd - epa eller inte - man blir som less efter ett tag. Har ni inget nytt att komma med så håll inne fördomarna  i stället?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Goffen Administratör
13 november 2008 · 2 976 Inlägg

En riktigt bra epa tråd är en låst tråd! mvh

En kopp av den svarta såsen...
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang