4600
Sök

945 -95 med halvljus som "ligger kvar"

1 062 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
#1
Hej!

Har en trevlig granne som får ett fel på sin mycket fina 945:a IBLAND som yttrar sig i att lyset + varning för bälten och kanske mera elförbrukare inte slocknar när han stänger av bilen och tar ut nyckeln.
Det tar från 0,5sek till en halv minut innan allt slocknar!
Låter för mig som ett solklart fall av relä som är slitet och svetsar ihop emellenåt men var sitter de?
Kan det vara något annat?

M.V.H.


Kokar ris
923 Inlägg
13 november 2008
#2
står väl i instruktionsboken vart reläerna sitter?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

1 062 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
#3
Hade vi haft en så hade vi vetat.

Ingen som känner igen felet? Inget standardfel mao.

M.V.H.


4 001 Inlägg
13 november 2008
#4
just det felet har jag inte hört men halvljusrelät sitter i mittkonsolen under askfatet, vid säkringarna, kolla kablarna på undersidan och rengör reläet, dom har ju brunnit upp på en del bilar

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må


Sök