6211
Sök

Tona rutorna på 740:n fram...

Gasglad
3 244 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
#1
Hejsan, någon som tagit ur rutorna fram på en 740?
Hur gör man, är det svårt?

//Carfreak

587 Inlägg
12 november 2008
#2
nej det är inte svårt alls. bara riva dörrsidan osv... du kommer se hur du ska göra - det är lätt även om man inte gjort det innan


Gasglad
3 244 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
#3
Okej, blir till att riva i helgen samtidigt som B230F:n blir tillfräschad smile

//Carfreak

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
12 november 2008
#4
alternativ utan att riva är att göra en mall av något slag och forma mallen efter rutan sen skära/klippa ut toningsfilmen efter mallen så gjorde jag å det vart svin bra ! big_smile


Gasglad
3 244 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
#5
Typ lägga på något papper eller liknande och skära ut med skalpell.. Men blir så bökigt.. Hur mycket såpa brukar ni blanda i vattnet när man sprayar?

//Carfreak

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
12 november 2008
#6
jag körde me yes diskmedel funkade kanon


VW Ägare
1 011 Inlägg
12 november 2008
#7
Såpa och diskmedel ska man egentligen inte använda då det kan lösa upp klistret och gör att filmen inte sitter lika bra.

Henrik Eberlund

Gasglad
3 244 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
#8
Vad ska man använda för medel när man fixerar toningsfilmen?

//Carfreak

Lite överallt..
612 Inlägg
13 november 2008
#9

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

Avstängd
519 Inlägg
13 november 2008
#10
Inget svårt, och när rutan är loss så är de hur simpelt som helst å tona den, behövs ingen mall elle nött tongue tonat fram på min big_smile bilder finns!

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)

Avstängd
232 Inlägg
13 november 2008
#11
dörrsidan bort, sen sitter rutan med röda clips om jag inte minns fel, skit lätt, och sen angående disk medel så brukar jag köra med 5-8 droppar YES till 50cl vatten, och det är riktigt smuttit big_smile

76 Inlägg
13 november 2008
#12
du kan använda sojafilm också...lite grumligare men har det på min bil då är det redan utskuret för dina framrutor så är det bara spreja på lite vatten och sätta dit filmen...
Det som är bra med sojafilm är att du kan åter använda den...
sök på sojafilm på google eller på blocket då kommer du hitta...betalade 500kr för mina fram
Senast redigerat av Patric_87 (13 november 2008)

Skogsfan
649 Inlägg
14 november 2008
#13
Mja, bort med sidan, inte svårt.

eller gör en mall som några har sagt, diskmedel har då fungerat bra för mig varje gång!smile

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930


Sök